عباس کيار رستمي چهره شناخته شده عرصه سينماي ايران و جهان اخيرا در حین برپایی بازار هنر بازل (شعبه هنگ‌کنگ) گفت‌وگویی با خبرنگار رونامه شرق شرق داشته که در اين مصاحبه به نکات قابل تاملي در خصوص وضعيت سياسي و اقتصادي ايران بيان کرده است که در اين خبر به بازخواني بخش‌هايي از اين مصاحبه مي‌پردازيم.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ عباس کيا رستمي در بخشي از مصاحبه خود با اشاره به نگراني اصلي خود گفته است: " نگرانی اصلی من مسایل اقتصادی است... نگرانی من در زمینه آزادی نیست. چون بیش از حد معمول آزادی داریم. شما نمی‌توانید تصور کنید که در برخی کشورها مردم چقدر با احتیاط حرف می‌زنند".

وي در بخش ديگري از مصاحبه با تاکيد بر اقتصادي بودن نگراني‌هايش عنوان مي‌کند: "این چیزی نیست که تنها من بگویم بلکه حرف و عقیده بسیاری از سیاستمداران داخلی نیز هست که موقعیت مناسبی به لحاظ اقتصادی نداریم".

کيار ستمي که همه نگراني‌هاي امروز خود را در مسائل اقتصادي خلاصه شده مي‌بيند با تاکيد بر امنيت‌ سياسي و اجتماعي مي‌افزايد: "بهتر است کار سیاسی را به مدیران سیاسی واگذار کنیم پرسش‌های من اقتصادی است چون مهم‌ترین شاخص توسعه یک کشور است و بسیاربسیار مهم. شما هر روز حساب بانکی خود را چک می‌کنید و نه حساب آزادی‌هایتان را. ما در ایران تا حدود زیادی امنیت سیاسی و اجتماعی داریم اما امنیت اقتصادی به هیچ‌وجه؛ وگرنه من نمی‌توانستم الان با شما صحبت کنم".

اين کارگردان ايراني ضمن اشاره به انتخابات 24 خرداد ماه و بررسي شرايط حال حاضر کشور و کانديداها  تصريح کرد: "من به سرنوشت خودم، کشورم و ملت ایران علاقه‌مند هستم و در حال حاضر نمی‌دانم به کدام‌یک از نامزدهای ریاست‌جمهوری رای دهم".

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار