بيکاري ; بحراني جدي در منطقه يورو

اقتصاددانهای اروپایی، بیکاری را بحران جدی منطقه یورو توصیف و بر لزوم برنامه ریزی برای حل این مشکل تاکید کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی پرس تی وی ; بیکاری در اروپا همچنان در حال افزایش است. دفتر آمار اتحادیه اروپا اخیرا جدیدترین آمار بیکاری در هفده کشور عضو منطقه یورو را منتشر کرد. این آمار نشان دهنده افزایش بی سابقه بیکاری در منطقه یورو است بطوریکه در ماه آوریل نود و پنج هزار نفر دیگر به جمع بیکاران منطقه یورو اضافه شدند.

زسولت دارواس اقتصاددان بلژیکی در این خصوص گفت: متاسفانه تعجب آور نیست که رشد اقتصادی در اروپا بسیار اندک است و بیکاری در این منطقه بسیار زیاد است. واقعیت این است که پویایی اقتصادی در حال حاضر در منطقه یورو بسیار پایین است که علت آن نیز تقاضای بسیار ضعیف در بازار است. بخش خصوصی کشورهای اروپایی ضعیف است و بانکها به فعالان بخش خصوصی وام چندانی نمی دهند. در چنین شرایطی، دولتها هنوز هم برنامه کاهش هزینه های اقتصادی و ریاضت اقتصادی را دنبال می کنند. نتیجه ترکیب این عوامل، افزایش بیکاری در اروپا است.

در حال حاضر حدود نوزده میلیون و چهارصد هزار نفر در منطقه یورو بیکار هستند که دوازده ممیز دو دهم درصد از کل نیروی کار در این منطقه است. سه میلیون و ششصد هزار نفر از افراد کمتر از بیست و پنج سال در منطقه یورو نیز کار ندارند. در دو کشور اسپانیا و یونان میزان بیکاری جوانان حدود شصت درصد است. در ایتالیا چهل درصد از این گروه کاری جامعه بیکار هستند. مشکل بیکاری به فرانسه دومین قطب اقتصادی اروپا نیز رسیده است بطوریکه بیکاری بی سابقه ای را تجربه می کند. کمیسیون اروپا اعلام کرده است مقابله با بیکاری جوانان در اولویتهای کاری اش قرار دارد. تحلیلگران می گویند باید مقررات مربوط به جابجایی جوانان در کشورهای اروپایی تسهیل شود تا آنها بتوانند به کشورهایی بروند که فرصتهای شغلی وجود دارد.

مایکل بارسولوند اقتصاددان بلژیکی در این خصوص گفت: کشورهای اروپایی می توانند از الگوی آموزشی آلمان برای حل مشکل بیکاری خود استفاده کنند به این صورت که دانشجویان به موازات تحصیلات دانشگاهی، دوره های کارورزی و کارآموزی نیز داشته باشند و درنتیجه به مهارتهای کاری لازم دست پیدا کنند. البته این راهکار کوتاه مدت نیست. واقعیت این است که راه حلهای کوتاه مدت چندانی برای حل مشکل بیکاری وجود ندارد.

برچسب ها: بیکاری ، بحران ، یورو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار