به گزارش
اورژانس IT باشگاه خبرنگاران برای اضافه کردن سطر ، ستون و یا سلول راهی مشابه پاک کردن آنها وجود دارد.
برای این کار باید قسمتی از سلول ها ، سطرها و یا ستونهای انتها کار برگ پاک شوند و سلول های باقی مانده به آن سمت حرکت کنند تا جای خالی برای اضافه کردن به وجود آید.
درج سطر و ستون :
برای اضافه کردن سطر یا ستون ، یکی از سلول هایی را که پایین سطر مورد نظر یا کنار ستون مورد نظر قرار دارد ، انتخاب کرده و از منوی Home و از قسمت cells گزینه ی Insert را انتخاب کنید تا منویی باز شود.
کافیست در این منو برای اضافه کردن ستون گزینه ی Insert sheet columns و برای اضافه کردن سطر گزینه ی Insert sheet Rows را انتخاب کنید.
این نکته را به خاطر داشته باشید:
وقتی سطری اضافه می شود ، سطرهای بعدی به سمت پایین حرکت می کنند و یک سطر از انتهای کار برگ حذف می شود و در این حالت اگر آخرین سطر از کار برگ محتوایی داشته باشد ، نرم افزار آن را حذف نمی کند و در نتیجه قادر به اضافه کردن سطر نخواهید بود همین نکته برای ستونها نیز وجود دارد.
درج سلول :
کافیست از منوی Home و از قسمت cells گزینه ی Insert cells را انتخاب کنید.
با انجام این کار کادر Insert برای شما باز می شود.
در این کادر برای انتقال سلول ها به سمت راست گزینه ی shift cells right و برای انتقال سلول ها به پایین گزینه ی shift cells down را انتخاب کنید و روی ok کلیک کنید.
در اثر پاک کردن سلول ها یا اضافه کردن آنها آدرس ها تغییر می کند و در این فرمان ارجاع ها به طور خودکار اصلاح میشوند.
شما می توانید سوالات خود را در این قسمت مطرح نمایید./ع2