سال 2012 قطعا سال جنیفر‌لارنس بود و او تقریبا به همه آن چیزهایی که یک بازیگر می‌توانست به آنها دست یابد رسید.

باشگاه خبرنگاران- سال 2012 قطعا سال جنیفر‌لارنس بود و او تقریبا به همه آن چیزهایی که یک بازیگر می‌توانست به آنها دست یابد رسید. تعداد جایزه‌هایی که به عنوان بازیگر فیلم ستایش شده کتابچه راهنمای خوش‌بینی گرفت، رقمی است حدود سی جایزه او جایزه‌های بسیار مهمی مثل جایزه روح مستقل برترین بازیگر زن و نیز گلدن‌گلوب و جایزه اتحادیه بازیگران زن و نیز گلدن‌گلوب و جایزه اتحادیه بازیگران امریکا و البته اسکار بازیگر زن سینما انجمن‌های منتقدان دنور‌، دیترویت‌، جرجیا‌، هوستن‌، لاس‌و گاس‌، لس‌آنجلس و چندین و چند شهر دیگر و جایزه‌های جشنواره‌هایی مثل سانتاباربارا‌ را هم تصاحب کرد از آن گذشته چهارده پانزده جایزه هم بابت مسابقه‌های هانگر‌/ بازی‌های گرسنگی گرفت.
می توان حدس زد که دیگر در خانه‌اش جایی برای نگه داشتن جایزه‌ها ندارد چون تازه جایزه‌های متعددی را که در سال 2010 بابت استخوان زمستانی گرفته هم باید به حساب آورد با همه این ها وبا وجود این رگبار بی‌امان ستایش‌ها و جایزه‌ها و با این که 22 سال بیشتر ندارد ولی همچنان مثل همیشه فروتن و متواضع‌ باقی مانده و همین یکی از عوامل مهمی است که باعث شده چنین محبوبیتی در بین دوست‌داران سینما داشته باشد.
شاید خیلی‌ها گمان کنند استخوان زمستانی 2010 بابت استخوان زمستانی گرفته هم باید به حساب آورد با همه این‌ها و با وجود این رگبار بی‌امان ستایش‌ها و جایزه‌ها و با این که 22 سال بیشتر ندارد ولی هم چنان مثل همیشه فروتن و متواضع‌ باقی مانده و همین یکی از عوامل مهمی است که باعث شده چنین محبوبیتی در بین دوست‌داران سینما داشته باشد.
شاید خیلی‌ها گمان کنند استخوان زمستانی 2010 اولین فیلم این بازیگر بسیار با استعداد بود که تازه 22 سال دارد اما او پیش از آن در سه فیلم دیگر هم بازی کرده بود و البته قبل از آن بازیگری را از تلویزیون آغاز کرده بود، یعنی از سال 2207 که هفده ساله بود با سریال کمدی نمایش بیل‌اینگوال مه تا سال 2009 ادامه داشت و لانس‌ در ان نقش دختر ارشد خانواده را ایفا کرد بازی او در این سریال بسیار تحسین شد و جایزه "بازیگر جوان برجسته سریالی‌ تلویزیونی‌" را هم برایش به ارمغان آورد. 
لارنس در چند سریال دیگر هم به عنوان بازیگر مهمان ظاهر شد و در سال 2007 برای بازی در نقش بلا سوآن، قهرمان مجموعه فیلم‌های گرگ و میش هم تست داد ولی این نقش در نهایت به کریستن استیوارت رسید. لارنس بازیگری در سینما را سرانجام در سال 2008 با ایفای نقش کوتاهی در فیلم گاردن پارتی آغاز کرد. همان سال او در اولین فیلم سینمایی گی‌یرموآریاگا، دشت سوزان در کنار دو بازیگر زن بسیار محبوب و بزرگتر از خودش یعنی شارلیز ترون و کیم بیسینگر ظاهر و باز هم بسیار ستایش شد. همان سال او بالاخره اولین نقش اصلی‌اش در فیلمی سینمایی را با خانه پوکر تجربه کرد و طبق معمول تحسین شد. با این حال قطعا بازی در نقش اصلی فیلم ستایش شده استخوان زمستانی بود که او را بیش ازهمیشه به شهرت و اعتبار رساند. فیلم جایزه بهترین فیلم جشنواره ساندنس را گرفت و لانس را ناگهان نامزد بزرگترین جایزه‌ روح مستقل ایندیپندنت اسپیریت و... کرد.
پس از آن در فیلم مستقل دیوانه‌وار ظاهر شد سال بعد از او برای عضویت در آکادمی علوم و هنرهای سینمایی دعوت شد. بازی در فیلم بسیار موفق مسابقه‌های هانگر/بازی‌های گرسنگی، لارنس را به اوج شهرت و موفقیت رساند و باعث شد در میان قهرمانان زن اکشن تاریخ سینما بالاترین دستمزد دریافتی را به نام خودش ثبت کند.
سیر موفقیت‌های لارنس با فیلم تحسین‌ شده مردان ایکس: رده اول 2011 ادامه یافت که پیش درآمدی بود بر بقیه فیلم‌های مردان ایکس. لارنس در فیلم خانه انتهای خیابان 2012 هم بازی کرد و بعد باز هم نوبت به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های کارنامه‌اش و یکی از موفق‌ترین فیلم‌های سال یعنی کتابچه راهنمای خوش بینی 2012 رسید بازی لارنس ستایش یکپارچه و پر شور منتقدان را برانگیخت  و اين تازه سرآغازي بود بر رسیدن لارنس به قله کارنامه هنری‌اش او به خاطر همین فیلم اسکار بازیگر زن نقش اول را در دومین نامزد‌ی‌اش برای این جایزه گفت.
در سال 2012 لارنس به عنوان بازیگر اصلی فیلم جدید فیلم‌ساز ستایش شده دانمارکی خانم سوزان بیر در فیلم سرنا جای آنجلینا جولی را گرفت در سپتامبر 2012 نیز او بازی در قسمت دوم مسابقه‌های هانگر را با عنوان مسابقه‌هیا هانگر: آتش گرفتن آغاز کرد سال آینده نیز مردان ایکس روزهای آینده‌ای سپری شده به نمایش در خواهد آمد که در آن لارنس بازهم در نقش شخصیت میستیک یکی از شخصیت‌های اصلی دنیای مردان ایکس ظاهر می‌شود. در این فیلم او باز همبازی جیمز مکایوی و مایکل فاسبند است. در فوریه 2013 اعلام شد که لارنس در کنار بازیگرانی مثل کریستین بیل، برادلی کوپر وایمی آدامز در اثر جدید و فعلا بدون نام دیویدا. راسل کتابچه راهنمای خوش بینی بازی خواهد کرد. ظاهرا راسل نمی‌تواند از او دل بکند چون از همین حالا نام لارنس به عنوان بازیگر پروژه راسل پس از این فیلم هم که پایان زمین نام دارد اعلام شده است. او در عین حال در اقتباسی از کتاب خاطرات پر فورش جنت والس  با عنوان کاخ شیشه‌ای هم در نقش او ظاهر خواهد شد البته جنیفر لارنس سومین و آخرین بخش سه گانه مسابقه‌های هانگر با عنوان mockingjay  نام نوعی پرنده خیالی در دنیای اثر که در عین حال برای شورشیان مفهوم و اهمیتی نمادین دارد نیز ظاهر خواهد شد. این بخش سوم خود در قالب دو قسمت عرضه می‌شود که اولی در نوامبر 2014 و دومی در نوامبر 2015 به نمایش در خواهند آمد. دست یافتن به چنین سهم عظیم و تصور ناپذیری از موفقیت برای جوانی 22 ساله بیش‌تر به رویا می‌ماند ولی جنیفر لارنس این رویا را تحقق بخشیده و آن هم در حالی که همچنان مسیری طولانی و سال‌هایی دراز پیش رو دارد./ي2

منبع:ماهنامه فيلم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
نظر من جنیفر لارنس خوش قیافه بازیگریش هم فوق‌العاده است مقایسه با اما واتسون کنی اما واتسون بالاتره
آخرین اخبار