سیده محبوبه رضاییان کارشناس مامایی در گفتگو با
خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: شناخت عوامل موثر بركيفيت وكميت آموزش باليني در رفع مشكلات آموزش باليني مفيد است و سالم بودن عناصرتشكيل دهنده آن باعث بالارفتن كيفيت آموزش مي شود.
وی گفت: آموزش باليني بسيارپيچيده بوده و ابعاد متعددي را شامل ميگردد. ديدگاه دانشجويان و مربيان در رشته هاي مختلف در مورد حيطه هاي مؤثر بر آموزش باليني متفاوت است . با ارزيابي هاي مكرر عرصه هاي باليني و مقايسه با وضعيت موجود مي بايست نقاط قوت و ضعف شناسايي گردد.
رضاییان تصریح کرد: تنش يكي از مشكلاتي است كه مي تواند مانعي بر سر راه آموزش باليني مامايي باشد. براي بهبود و ارتقاي كيفيت آموزش باليني، بررسي و مديريت عوامل استرس زاي آموزشي ضروري است.
وی خاطرنشان کرد: از آنجا كه تنش تاثير منفي روي آموزش باليني مي گذارد. مي توان با آگاهي از منابع تنش زا، محدود نمودن آن و يا بالا بردن سطح آگاهي علمي و حرفه اي دانشجويان، سازگاري آنان را نسبت به موقعيت هاي مختلف افزايش داد و محيط مناسبي براي آموزش فراهم آورد.