امام جمعه موقت تهران گفت: امام خمینی (ره) توفیق پیدا کردند یک حکومت خالص دینی را در ایران شکل داده و هندسه سیاسی جهان را تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سیداحمد خاتمی شب گذشته در مراسم بزرگداشت بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی که از سوی رهبر معظم انقلاب در مسجد اعظم قم برگزار شد با بیان اینکه قرآن کریم دو نوع رهبر برای بشریت در طول تاریخ بیان کرده است گفت: کلام‌الله مجید یکی از این گروه را به رهبران نار و گروه دیگر را به رهبران نور تعبیر می‌کند.
وی در تشریح خصوصیات رهبران الهی گفت: عنصر نخست در وجود رهبران الهی اعتماد به خداست؛ اینان خدا را به تمام معنا و با تمام وجود قبول دارند که انبیا و اولیا الهی چنین بوده‌اند.
وی با بیان اینکه رهبران الهی دومین عنصری که در خودشان به وجود می‌آورند تا شایستگی رهبری را به دست بیاورند صبر است، خاطرنشان کرد: روان‌ترین معنای صبر هزینه کردن در راه خدا است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تبیین استراتژی رهبران الهی بر اساس قرآن پرداخت و یادآور شد: خداوند اینان را به رهبری برگزید تا اوامر الهی را زنده کنند که در بسیاری از روایت «امر» به حکومت تفسیر شده است یعنی اینکه رهبران الهی در پی حاکمیت دین در عرصه‌های مختلف هستند.
امام جمعه تهران در ادامه امام خمینی را از زمره رهبران نور و رهرو راه انبیا و امامان دانست و گفت: امام راحل این توفیق را پیدا کرد که یک حکومت خالص دینی را شکل داده و هندسه سیاسی جهان را تغییر دهد./س
برچسب ها: قم ، امام ، هندسه ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.