مدیرکل راه‌آهن خراسان‌رضوی بیان این که از نظر تعداد رام قطار نسبت به سال گذشته 18 درصد رشد داشته ایم گفت: در تابستان امسال 45 درصد ظرفیت قطارهای مسافربری کل شبکه ریلی کشور به سمت محور خراسان‌رضوی و منتهی به مشهد مقدس می‌شود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، هادی ضیایی‌مهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تابستان امسال 45 درصد ظرفیت قطارهای مسافربری کل شبکه ریلی کشور به سمت محور خراسان‌رضوی و منتهی به مشهد مقدس می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن خراسان‌رضوی افزود: روزانه به طور متوسط 86 رام قطار مسافری به صورت رفت و برگشت در این محور تردد می‌نماید و 42 هزار و 500 نفر در شبانه روز جا به جا می‌شوند که در مقایسه با تابستان سال گذشته از نظر تعداد رام 18 درصد و از نظر ظرفیت ایجاد شده 11 درصد رشد داشته است.

ضیایی‌مهر خاطرنشان کرد: با اتصال چهار شهر جدید به شبکه ریلی کشور در اواخر سال گذشته و اوایل امسال تعداد شهرهای دارای قطار مستقیم به مشهد مقدس از 22 شهر به 26 شهر افزایش یافته که 18 درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: به منظور ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به مسافران و زوار و در راستای نوسازی ناوگان مسافربری ضمن بازسازی واگن‌های موجود تعدادی نیز واگن‌های جدید به ظرفیت شبکه ریلی کشور افزوده شد که بخش عمده آنها برای ارتقای سطح کیفی به مسافران و زائران معزز امام هشتم(ع) با محور خراسان‌رضوی و منتهی به مشهد اختصاص یافت.

مدیرکل راه‌آهن خراسان‌رضوی تصریح کرد: در ایام سالگرد رحلت امام (ره) و گرامیداشت قیام 15 خرداد دو رام قطار مسافربری فوق‌العاده برای عزیمت زوار و عاشقان به تهران در روز سیزدهم پیش‌بینی شده است و برگشت این قطارها از تهران به مشهد عصر روز چهاردهم خرداد ماه است.


برچسب ها: تعداد ، رام ، قطار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.