رئیس کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی گفت: کتابی که امروز از تایلند به این کتابخانه اهدا می‌شود در واقع بخشی از تاریخ یک ملت است و ما از این تعامل فرهنگی استقبال می کنیم.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، حجت الااسلام دکتر سید محمود مرعشی نجفی با بیان اینکه این کتابخانه هنوز آن طور که شایسته آن است در میان مردم شناخته شده نیست اظهار کرد: منابع فراوانی در این کتابخانه وجود دارد و اندیشمندان خارجی شناخت بهتری نسبت به ایرانیان از این کتابخانه دارند.
وی افزود: برای گسترش کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی 130 هکتار زمین از سوی وزارت راه و شهرسازی مصوب شده که البته احداث ساختمان‌های آن نیازمند کمک‌های دولتی است.
رئیس کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی با بیان اینکه در نظر داریم پژوهشکده‌ای به منظور آموزش علوم کتابداری و کتابشناسی راه اندازی کنیم گفت: مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفی زحمات فراوانی برای احداث کتابخانه کشیدند و سال‌ها در کارگاه‌های مختلف در نجف اشرف کار کرد و نمازهای اسیتجاری به جا آورد تا بتواند اعتبار لازم برای این کار را تهیه کند.
وی ادامه داد: آیت‌الله مرعشی نجفی بر عمومی بودن این کتابخانه تاکید داشت و بر این عقیده بود که همه علاقه‌مندان و پژوهشگران باید بتوانند از کتابخانه استفاده کنند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.