کاندیدای اصلاح‌طلب ریاست جمهوری یازدهم گفت: آماده‌ایم که مطالبات به حق مردم را با منش اصلاح طلبی پیگیری کنیم و مهمترین ویژگی اصلاح طلبی صبر و سعه‌صدر است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، محمدرضا عارف در اولین سفر استانی خود به قزوین در جمع مردم این شهر اظهار داشت: اولین سفر استانی‌ام را از قزوین شروع کرده‌ام چرا که این استان را پایتخت تاریخی کشور می‌دانم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مردم این استان در همه صحنه‌ها و مقاطع حساس کشور نقش آفرین بوده اند و من بارها در مدت مسئولیتم به استان قزوین سفر کردم و هر بار خاطره خوبی برایم به جا مانده است.

وی افزود: من باید ظرف مدت 5 روز به همه استان‌ها سفر کنم، تاکنون دیدگاه‌ها و برنامه‌هایم را در رسانه‌ها و دانشگاه‌ها مطرح کرده‌ام و امروز می‌گویم که به همه سخنانم در این مدت پایبندم.

عارف با تأکید بر اینکه جوانان سرمایه معنوی کشور هستند تصریح کرد: می‌خواهم که فضا را برای حضور و مشارکت شما فراهم کنم و به همه تعهداتم عمل خواهم کرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما آماده‌ایم که مطالبات به حق مردم را با منش اصلاح طلبی پیگیری کنیم و مهمترین ویژگی اصلاح طلبی صبر و سعه‌صدر است.

وی با تأکید به فاز جدید تبلیغات انتخاباتی گفت: در روزهای آینده وارد فاز جدید رقابت‌های انتخاباتی می‌شویم و من از همه اعضای ستادم می‌خواهم که اصول اخلاقی را رعایت کنند و اگر اینگونه شود حتما ما پیروز میدان هستیم.

عارف با انتقاد از بی‌اخلاقی‌های سال‌های اخیر ادامه داد: اخلاق در سال‌های اخیر مورد بی‌توجهی قرار گرفت و بسیاری از مشکلات کنونی به خاطر بی‌اخلاقی است چرا که دولتمردان آنقدر وعده‌های عمل نشده به مردم داده‌اند که دیگر مردم به آنها اعتماد نمی کنند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین مردم را سرمایه‌های معنوی کشور دانست و اعلام کرد: با وجود حضور مردم در همه صحنه‌ها پیروز خواهیم شد، از این رو ما باید فضا را به سمت گرایش به اخلاق پیش ببریم تا بتوانیم اصلاحات لازم را ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین برخی  از مشکلات پیش آمده به خاطر سیاسی و امنیتی شدن فضای فرهنگی کشور است، ما باید هم این فضا را اصلاح کنیم و هم خودمان را مترقی گردانیم چرا که با نگرش فرهنگی، اخلاقی که مورد تأکید امام (ره) نیز بوده است می توانیم پیروز شویم.

این کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات قزوین اذعان داشت: قزوین یکی از قطب‌های صنعتی کشور بود و در این استان 3 هزار و 400 واحد فعال در این شهرستان وجود داشت، همچنین قزوین یکی از مناطق مهم کشاورزی در کشور است که امروز شرایط خوبی ندارد.

عارف ادامه داد: ما در سال 83 جشن خودکفایی گندم را برگزار کردیم ولی در سال گذشته 07/6 میلیون تن گندم وارد شده است.  
ما با نفت 10 دلار توانستیم رشد 6 درصدی را تجربه کنیم ولی امروز علیرغم اینکه جوانان بیکارند خط فقر از 29 درصد به 49 درصد رسیده است، با این وجود ما می‌توانیم با امید به آینده مشکلات را حل کنیم.
 
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: من با تجربه 30 سال مدیریت در دوره اصلاحات به میدان آمده‌ام و همه مشکلات مردم را درک می‌کنم و اصلاح‌طلبی را رابطه با مردم می‌دانم، ما برای حل مشکلات برنامه داریم و تورم و گرانی را کنترل خواهیم کرد.

عارف با اشاره به هدفمندی یارانه‌ها گفت: طرح هدفمندی یارانه‌ها در همه دولت‌ها مطرح بود و این طرح به دنبال افزایش قدرت خرید مردم تصویب شد و این عملا این هدف را محقق نکرد، از اینرو باید این طرح با اصلاحات در پی گرفته شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین با اشاره به بخش بهداشت و درمان گفت: در حال حاضر مردم 70 درصد هزینه های درمان را پرداخت می‌کنند ولی براساس برنامه پنجم توسعه مردم فقط باید 30 درصد هزینه‌های درمان را پرداخت کنند، بهداشت و درمان یکی از وظایف جدی حاکمیت است و مشکلات این بخش باید به سرعت برطرف شود.

معاون اول دولت اصلاحات با اشاره به مشکلات مسکن اظهار داشت: مسکن یکی از مشکلات اصلی جوانان است، در دولت کنونی طرحی برای حل این مشکل شروع شد که با اجرای ناقص  تورم شدید به وجود آمد، ما در دولت آینده تصمیم داریم طرح مسکن ماندگار را اجرایی کنیم و از طریق به وجود آوردن یک مکانیزم ساده مسکن ارزان و ماندگار در اختیار مردم قرار دهیم.

وی همچنین با تأکید بر مشکل کشاورزان اظهار داشت: مهمترین مشکل کشاورزان بیمه محصولات کشاورزی است و همچنین بیمه خود کشاورزان است که باید به طور جدی حل شود.

کاندیدای اصلاح‌طلب ریاست جمهوری یازدهم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سیاست خارجی کشورمان گفت: شرایط کنونی کشور در حوزه سیاست خارجی مناسب نیست، پیام ما پیام صلح به همه دنیاست، ما می‌توانیم ضمن دفاع از حقوق کشورمان روابط حسنه با بسیاری از کشورها داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت دانشگاهی در استان قزوین گفت: استان قزوین از ظرفیت‌های دانشگاهی خوبی برخوردار است که می‌توان برای تقویت علمی کشور از آن استفاده کرد، کشور ما دارای ظرفیت دیپلماسی بالایی است و ما با این وجود می‌توانیم روابط خوبی با سایر کشورها برقرار کنیم و بسیاری از این مشکلات را از این طریق حل کنیم.

عارف همچنین ادامه داد: صنعت در استان قزوین در اولویت قرار دارد ولی این استان از ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی بالایی نیز برخوردار است و باید شرایطی پیش آید که ما پاسخ منطقی به خواسته های مردم دهیم.     
                      
عارف در پاسخ به شعار "روحانی عارف ائتلاف ائتلاف" گفت: آیت الله هاشمی، سید محمد خاتمی از ظرفیت بالایی برخوردارند، در حال حاضر ما منتظر مطالعات و بررسی‌های این دو هستیم تا به جمع بندی برسند و ما بتوانی پیروز میدان شویم.

انتهای پیام/

برچسب ها: عارف ، قزوین ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار