رئيس اتحاديه موسسات قرآني استان تهران گفت: ائتلاف بزرگ قرآنيان تهران در راستاي توصيه‌ها و فرمايشات " مقام معظم رهبري " در خصوص حضور در حماسه سياسي انتخابات تشکيل شده است.

" محمد بيستوني " دبير ائتلاف قرآنيان تهران و رئيس اتحاديه موسسات قرآني مردمي استان تهران در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به چهارمين انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا گفت: تهران حدود يک هزار موسسه مرکز و خانه قرآني دارد که پيرو فرمايشات رهبر انقلاب در خصوص حضور در حماسه سياسي انتخابات، براي نخستين بار ائتلافي از مديران، نخبگان و اصحاب قرآني تهران تشکيل شده است که در انتخابات شوراي شهر و رياست جمهوري شرکت خواهند کرد.

وي ادامه داد: اجراي مطالبات قرآني و فرهنگي " مقام معظم رهبري " يکي از مهمترين اهداف تشکيل اين ائتلاف است و اين ائتلاف تلاش خواهد کرد نيم درصد از اعتبارات و بودجه شهرداري را به فعاليت‌هاي قرآني شهروندان تهران اختصاص دهند.

بيستوني اظهار داشت: انتصاب معاونين و پست‌هاي کليدي شهرداري خصوصا مناصب فرهنگي و قرآني از ميان شخصيت‌هاي متدين و متخصص قرآن محور از ديگر اهداف ائتلاف است.

دبير ائتلاف بزرگ قرآنيان تهران تصريح کرد: اين ائتلاف در جهت تدوين و تصويب مقرراتي که براساس آنها جلوي هرگونه فساد، رشوه‌خواري، رانت بازي و فسق آشکار در شهرداري گرفته شود تلاش خواهدکرد.

وي افزود: جايگزيني طرح درس قرآني و مهارت‌هاي زندگي (سبک زندگي اسلامي) به جاي طرح درس‌هاي موجود که در برخي جاها تدريس مي‌شود از ديگر کارهاي اين ائتلاف خواهد بود.

رئيس اتحاديه موسسات قرآني تهران ادامه داد: نظارت مردمي در فعاليت‌هاي قرآني و فرهنگي شهر تهران از طريق ايجاد موسسه مردمي ديده بان در همه مناطق و نواحي تهران از ديگر اهداف ائتلاف است.

وي در پايان خاطر نشان کرد: حذف برنامه‌هاي قرآني کم خاصيت و جايگزيني فعاليت‌هاي ريشه‌دار و هدفمند قرآني و فرهنگي در تهران و تبديل اين شهر به عنوان شهر نمونه قرآني در سطح کشور و جهان اسلام از مهمترين اهداف ائتلاف است.

گفتني است؛ اعضاي اين ائتلاف را حجت الاسلام سيد حسين کوششي، عليرضا احمدي، حسين ساري (مدير سابق شبکه قرآن)، مرتضي طلايي، آزاده برادران، محبوبه رضايي و رحيم خاکي تشكيل مي‌دهند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: ائتلاف ، قرآنیان ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار