تیم های بهداشتی در ایام 14 و 15 خرداد به صورت مستمر بر مراکز تهیه و توزیع غذا نظارت می کنند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دکترمجید محمدیان رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به آمادگی این مرکز برای استقبال از عزاداران ایام ارتحال امام (ره) و یوم الله 15 خرداد گفت: باتوجه به گرمای هوا و حضور جمع کثیری از عزاداران ایام ارتحال امام (ره) و یوم الله 15 خرداد در شهر مقدس قم و مسجدمقدس جمکران مرکز بهداشت استان آمادگی دارد تا اقدامات لازم جهت حفظ سلامت زائران را به انجام برساند.

وی با بیان اینکه به همین منظور تعداد 18 بازرس بهداشتی در قالب 9 تیم بهداشتی در این ایام به صورت مستمر بر مراکز تهیه و توزیع غذا نظارت می کنند افزود: از جمله این اقدامات استقرار تیم های نظارتی در حرم، جمکران، پارکسوار های شمالی و جنوبی و تشدید نظارت های بهداشتی بر مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی است.

رئیس مرکز بهداشت استان گفت: در این طرح بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت به صورت فوق العاده، مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی از جمله اغذیه فروشی ها و رستوران ها و اماکن عمومی و بین راهی مانند هتل ها و زائر سراها  نظارت خواهند داشت.

دکتر محمدیان افزود: از دیگر اقدامات مرکز بهداشت استان نظارت وکنترل آب های آشامیدنی، نظارت بر جمع آوری زباله، برخورد با دستفروشان موادغذایی ونظارت بر مواد غذایی قابل عرضه ودیگر مسائل بهداشتی است.

وی اطلاع رسانی و آموزش بهداشت به زائران جهت پیشگیری از بیماری های منتقله از آب  و غذا را از دیگر فعالیت های این برشمرد.
شهروندان و مسافران می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را با شماره تماس 36606051 در میان بگذارند.

این طرح از 11خرداد آغاز و تا پایان روز 17 خرداد ادامه خواهد داشت.
برچسب ها: بهداشتی ، خرداد ، توزیع ، تهیه ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار