مدير كل فرهنگي و هنري وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال گذشته 1800 پايگاه تابستاني براي دانش‌آموزان در نظر گرفته شده بود كه امسال قصد داريم تا پايگاه‌هاي اوقات فراغت را به 2 هزار پايگاه افزايش دهيم.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران از وزارت آموزش و پرورش، محمد ابراهيم محمدي در ديدار با نمايندگان حوزه علميه قم كه با موضوع اوقات فراغت برگزار شد ، اظهار كرد: طبق آمار بيش از 3.5 ميليون دانش آموز از برنامه هاي اين پايگاه ها استفاده كرده اند كه اميدواريم با برنامه هاي راهبردي امسال به دوبرابر افزايش يابد.
وي به شعار محوري امسال، مهارت آموزي در ساعت هاي چند گانه است تا دانش آموزان به بهترين نحو از ظرفيت خاكستري اوقات فراغت استفاده نمايند اشاره كرد و افزود : از برنامه هاي مهم ديگر رابطه بين اصناف و دانش آموزان است كه دانش آموز مي تواند در طول ايام اوقات فراغت با يكي از مشاغل آشنايي يابد.
مدير كل فرهنگي و هنري وزارت آموزش و پرورش تصريح كرد: توجه به ظرفيت كم نظير تعامل دانش آموزان روستايي و عشاير با خانواده ها از برنامه هاي اوقات فراغت كه از جمله فعاليت هاي در نظر گرفته شده "مزرعه و دامداري تابستاني من" است.  
حضور 300 هزار دانش آموز در اعتكاف رمضانيه و رجبيه
وي به ديگر برنامه هاي اوقات فراغت در فصل تابستان كه با ماه مبارك رمضان تقارن پيدا كرده است، اشاره كرد و يادآور شد :  اعتكاف دانش آموزي يكي ديگر از برنامه هاي مهم است و طبق آمار 200 هزار دانش آموز در رمضان سال گذشته در اعتكاف شركت كرده اند كه جمع آن با اعتكاف ماه رجب حدود 300 هزار دانش آموز مي شود.  
محمدي تاكيد كرد: بايد از ظرفيت اعتكاف دانش آموزي براي تشكيل حلقه هاي معرفت و صالحين استفاده كرد و روحانيون كه با زبان دانش آموزان آشنايي دارند در پايگاه هاي اوقات فراغت حضور يابند.  
وي با اشاره به اينكه وزارت آموزش و پرورش آمادگي دارد خدمات رفاهي مناسبي در اختيار روحانيون قرار دهد تا بتواند از حضور آنها در بين دانش آموزان استفاده نمايد گفت: اين فرصت طلايي است تا دانش آموزان به خصوص در ايام ماه رمضان با روحانيون ارتباط خوبي برقرار كنند.  
وي اضافه كرد: طلابي كه از روحيه جهادي برخوردار بودند توانسته اند ريشه ابتذال و انحراف را در بين نوجوانان و جوانان را بخشكانند كه اين امري بسيار مهم است و آمادگي اين را داريم كه اين برنامه ها را سازماندهي كنيم و در قالب برنامه هاي طرح هجرت و پرسمان دانش آموزي از اين ظرفيت استفاده كنيم و برنامه هاي سازمان تبليغات اسلامي را در كل كشور انتشار دهيم.  
محمدي در خاتمه گفت: يكي از مشكلات و دغدغه هاي مهم در بحث پرسمان دانش آموزي است كه اميدواريم حوزه ها با معرفي اساتيد برجسته و مستعد در اين زمينه فعاليت گسترده اي را انجام دهند و آمادگي اين را داريم تا بخوبي برنامه هاي اين طرح را مديريت كنيم و در بخش هايي كه امكان حضور استاد وجود ندارد با تكثير سي دي هاي اين طرح آن را در اختيار دانش آموزان كل كشور قرار دهيم.  
لازم به ذكر است در ادامه اين ديدار حجت الاسلام و المسلمين علي شريفي، مسئول تبليغي دفتر همكاري حوزه و آموزش و پرورش، اظهار كرد: دفتر همكاري حوزه و آموزش و پرورش حلقه وصلي مهم است و بحث اوقات فراغت از دغدغه هاي مهم خانواده ها براي فرزندانشان است.
وي افزود: بعد از گذاراندن ايام تحصيل دانش آموزان، بيكاري در اوقات فراغت آفتي جدي است؛ زيرا نشاط و تحرك دانش آموزان در اين ايام به بن بست مي رسد.  
مسئول تبليغي دفتر همكاري حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: روحانيون مي توانند با وارد شدن به عرصه اوقات فراغت دانش آموزان باور هاي ديني را در آنها نهادينه كنند و اگر اين مهم صورت پذيرد در آينده جامعه اي متدين و معتقد خواهيم داشت./ف
برچسب ها: اوقات ، فراغت ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار