طرح توسعه ضلع شمالي ترمينال فرودگاه زنجان با اعتباري افزون بر 4 ميليارد ريال از محل اعتبارات استاني به بهره‌برداري رسيد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمد رئوفي‌نژاد استاندار زنجان در مراسم افتتاح سالن انتظار ضلع شمالي ترمينال فرودگاه زنجان، توسعه فرودگاه را از جمله اقدامات موثر در جلب رضايت عموم مردم استان دانست و گفت: برقراري پروازها از فرودگاه استان، موجب ارتقاي سطح استان و ارتقاي ظرفيت‌هاي موجود در زنجان شده و رضايتمندي و استقبال عموم مردم را به دنبال داشته است.

رئوفي‌نژاد استمرار پروازها از فرودگاه را يكي از شاخصه‌هاي مهم جلب رضايت مردمي دانست و خاطرنشان كرد: تلاش و سرمايه‌گذاري براي توسعه فرودگاه زنجان اكنون به يك فرصت و ظرفيت براي توسعه استان تبديل شده است.

استاندار از فرودگاه زنجان به عنوان يكي از فرصت‌هاي استان ياد كرد و افزود: در تلاش هستيم تا 6 سال آينده پروازها از فرودگاه به صورت تضمين شده انجام گيرد و امكان توسعه پروازها را نيز فراهم كنيم.

وي هزينه بيش از 300 ميليارد ريال اعتبار در طول 5 سال گذشته در توسعه فرودگاه زنجان را سرمايه‌گذاري در ارتقاي سطح استان دانست و افزود: 200 ميليارد ريال ديگر نيز بايد جهت افزايش طول باند و ايجاد فضاي لازم براي فرود هواپيماهاي پهن پيكر در اين فرودگاه هزينه شود.

در اين مراسم همچنين جمشيد شجاعي‌يگانه مدير فرودگاه زنجان انجام پروازهاي خارجي از اين فرودگاه را افتخاري بزرگ براي استان برشمرد و افزود: فرودگاه زنجان با امكاناتي كه در اختيار دارد مي‌تواند ميزبان هموطنان براي انجام پروازهاي داخلي و خارجي به‌ويژه پرواز حج تمتع باشد.

وي اظهار اميدواري كرد؛ اين مهم با مساعدت مسئولان تحقق يابد.

شجاعي‌يگانه با تأكيد بر اينكه براي تجهيز فرودگاه زنجان به 200 ميليارد ريال اعتبار نياز است، خاطرنشان كرد: بايد از فرصت و ظرفيت موجود فرودگاه زنجان براي خدمات‌رساني به مردم استان و حتي ساير هم‌وطنان‌ به نحو مطلوب استفاده كرد.

در ادامه اين مراسم با حضور استاندار و برخي مديران استاني، مركز سوختگيري هواپيمايي زنجان نيز افتتاح شد.

اين مركز نيز با اعتباري بالغ بر 20 ميليارد ريال ساخته و تجهيز شده و در ضلع جنوبي فرودگاه مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

لازم به ذكر است؛ هم اكنون پروازهاي حج عمره و مشهد از فرودگاه زنجان انجام مي‌شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار