شبکه رادیوئی اقتصادهمزمان با روز پانزدهم خردادماه و بمنظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای قیام خونین پانزدهم خردادماه 42 ، برنامه "نيم قرن حماسه" را پخش مي كند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي راديو اقتصاد، پانزدهم خرداد در تاریخ ملت سرافراز ایران یک نقطه عطف فراموش نشدنی است و برای نهضت اسلام این ملت ، نیمه خرداد نقطه تحول بزرگی بوده است .
در نیمه خرداد 1342 ماموران رژیم شاه به دستور اربابش آمریکای جنایتکار اقدام به دستگیری و تبعید بزرگ مرجع دین حضرت آیت الله العظمی امام خمینی (ره) نمودند . و همین امر باعث تظاهرات و به خیابان ریختن مردم شهرهای مختلف کشور در حمایت از ایشان گردید .
شبکه رادیوئی اقتصاد به همین مناسبت ویژه برنامه ای با عنوان "نیم قرن حماسه"تدارک دیده است که همزمان با روز پانزدهم خردادماه و بمنظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای قیام خونین پانزدهم خردادماه 42 ، ابوالفضل توکلی بیناد از مبارزین سالهای دور انقلاب اسلامی و پانزدهم خرداد سال 42 ، میهمان این ویژه برنامه رادیوئی خواهند بود و پیرامون انگیزه های این قیام و نقش امام خمینی در به ثمر رسیدن این قیام که سرآغازی بود بر پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن ماه سال 1357 ، با شنوندگان عزیز به گفتگو خواهند پرداخت . گفتگو با سیدرضا نیری ، از مبارزین و فعالان سیاسی قبل از انقلاب در زمینه اهداف قیام پانزدهم خرداد و تبعید امام ، بخش دیگری از این ویژه برنامه رادیوئی خواهد بود . "نیم قرن حماسه" کاری از گروه اطلاع رسانی شبکه رادیوئی اقتصاد میباشد که روز پانزدهم خرداد ساعت 10 صبح به مدت 60 دقیقه از این شبکه رادیوئی به روی آنتن میرود ./ي2 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.