با راه‌اندازي فرودگاه سقز، زمينه براي رشد و آباداني هرچه بيشتر اين منطقه فراهم خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط‌عمومي فرودگاه سنندج، سهراب كلوندي با بيان اين مطلب در حاشيه بازديد مديرعامل شركت فرودگاه‌هاي كشور از فرودگاه سقز گفت: اين پروژه از پروژه‌هاي ملي به‌شمار مي‌رود كه با بهره‌برداري از آن، توسعه سقز از لحاظ اقتصادي، اجتماعي، صنعتي و كشاورزي شتاب بيشتري خواهد يافت.

وي ادامه داد: اين فرودگاه مي‌تواند به بيش از يك ميليون نفر از ساكنان شهرستان‌هاي سقز، بانه، ديواندره، مريوان، سردشت، بوكان، مهاباد، مياندواب، تكاب و ديگر شهرستان‌ها خدمات ارائه كند.

كلوندي همچنين از پيشرفت 36 درصدي اين فرودگاه خبر داد و گفت: باند اين فرودگاه به طول 3000 متر و عرض 60 متر است و تاكنون 530 متر آن آسفالت شده و كار در دست اجرا است.

وي با بيان اينكه فرودگاه سقز در سال جاري نيازمند 26 هزار ميليارد ريال است، اظهار اميدواري كرد؛ با تخصيص بودجه مناسب و به‌موقع شاهد افتتاح آن باشيم.

يادآور مي‌شود؛ مديرعامل شركت فرودگاه‌هاي كشور روز گذشته با حضور در سنندج، از فرودگاه اين شهر و نيز فرودگاه در حال احداث سقز بازديد كرد.

در اين سفر كه محمدرضا عبدالرحيمي عضو هيات‌مديره و معاون برنامه‌ريزي و نظارت شركت فرودگاه‌هاي كشور نيز رسولي‌نژاد را همراهي مي‌كرد، از توسعه اپرون فرودگاه سنندج كه مطالعات آن در سال گذشته انجام شده و مراحل اجرايي احداث فرودگاه سقز بازديد به عمل آمد.

گفتني است عمليات احداث فرودگاه سقز كه در 187 كيلومتري فرودگاه سنندج قرار دارد در سال 1385 آغاز شده و تاكنون 36 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: فرودگاه ، راه اندازی ، سقز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار