کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بر لزوم حمایت از تولید تاکید کرد و گفت: این امر می تواند مشکلات بیکاری و گرانی را برطرف کند که گام نخست در این زمینه حمایت ویژه از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی است.


به گزارش خبرنگارگروه استانها باشگاه خبرنگاران سعید جلیلی یکشنبه شب در حسینه نجارها در جمع مردم رفسنجان گفت: اعتقادم اینست که حلقه مفقوده سه عنصر مردم ، مکتب و رهبری؛ دولت خوب است و وظیفه دولت  اینست که بستر را برای ظهور این سه ظرفیت  آماده کند.

جلیلی ادامه داد:  دولت و رئیس جمهور و کسیکه در راس این مسئولیت قرار می گیرد باید این وظیفه را برای خودش قائل باشد که  چرا ما بعضی ازقوانین بسیار خوبمان، رهنمودهای مقام معظم رهبری و آموزه های دینی را نتوانسته ایم محقق کنیم؟

وی گفت:  اگر ما بهترین قوانین، رهنمودها و حتی بهترین مردم را هم داشته باشیم اینجا نیاز به حلقه وصلی داریم که بتواند این ظرفیتها را به گونه ای استفاده کند و مرتبط کند که آثار آن حیات طیبه  در جامعه ظهور کند.

کاندیدای دور یازدهم ریاست جمهوری با اشاره به بیانات و رهنمودهایی رهبری در ابتدای هر سالف افزود: باید تمامی فرمایشات ایشان عملیاتی و اجرایی شوند.

جلیلی اولویت را در این بیان کرد که  تمام دستگاههای دولتی، تمام ساز و کارها و وزارتخانه های ما بستری باشند برای اینکه اینطور اعمال، طبق قوانین عملی شوند که در پرتو ان مردم ما بتوانند  ظرفیتی را آزاد کنند و در هر بخشی که خواستند تولیدات داشته باشند.

وی افزود: قبل از هر چیزرئیس جمهور  رئیس قوه مجریه است و مهمترین وظیفه  اش این است که با همه امکانات و ظرفیتها و اختیاراتی که در اختیار دارد بسیاری از موانع تولیدات را بردارد.

کاندیدای ریاست جمهوری در ادامه گفت: برای اینکه آن حماسه ای که مورد مقام معظم رهبری است محقق شود ما باید چهار گام اساسی برداشته شود.

بخش کشاورزی مورد توجه ویژه قرار گیرد

جلیلی به  لزوم حمایت از ظرفیت کشاورزی کشور اشاره کرد و گفت: اگراز ظرفیتهای استان کرمان در بخش کشاورزی بخوبی  استفاده شود  دیگر نیازی نیست کالای خارجی وارد شود.

وی ابراز داشت: با تولید، از  11 میلیارد دلار مواد کشاورزی که وارد کشور می شود جلوگیری شده وهمچنین ظرفیتهای اشتغالزایی نیز فعال خواهند شد.

لزوم حمایت دولت از تولیدکنندگان

این کاندیدای ریاست جمهوری به  لزوم عوض کردن  ساز و کارهای دولتی در این امر اشاره کرد و گفت : به جای اینکه کشاورز برود به وزارتخانه، بانک و به فلان دستگاه مراجعه کند و همه جواب سربالا بدهند و حتی مانعش بشوند که کار تولیدی راه بیاندازد دولت او را حمایت کند.

جلیلی  اقدام دوم جهادی در استان کرمان را نه تنها  حمایت از کشاورزی دانست بلکه  حمایت از تولید به معنای عام را نیز ضروری اعلام کرد.

وی به ایجاد شدن  شفافیت اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: اگر منابع نیروی انسانی و هم ظرفیتهای خوب اقتصادی، منابع غنی کشاورزی و معدنی و غیره کنار هم قرار گیرند یک پیشرفت بزرگ برای کشورمان حاصل می شود درغیر اینصورت اوضاع بهم می ریزد و حتما مورد سوء استفاده واقع می شود.

انحصار در بخش صادرات و واردات کالا شکسته شود

جلیلی به چهارمین گام تحقق حماسه سیاسی اشاره کرد و افزود: شکستن انحصارات  بر مبنای نگاه عادلانه است و الان انحصاراتی در بخش خصوصی شکل گرفته به این شکل که  واردات فلان جنس فقط مال یک فرد است و یا صادرات کالا، مال یک شخص است چرا بقیه نتوانند استفاده کنند.

وی با بیان اینکه یکی از کالاهایی که مردم رفسنجان می توانند انحصار آن را بشکنند پسته است، افزود: حمایت از تولید بباید مورد توجه ویژه قرار گیرد چرا که اعتقاد دارم این امر می تواند در حل مشکلات بیکاری و گرانی بسیار تاثیرگذار باشد و زمانی حمایت از تولید شکل می گیرد که  دولت  به کمک و حمایت مردم و تولید کنندگان بیاید.

جلیلی گفت: امروز اگر می بینید ایران در برابر شش ابر قدرت ایستادگی کرده  این کسی که  ظرفیتها را ایجاد کرده خود شمایید؛ آنقدر مذاکره کننده های بهتر در دنیا هستند که به صراحت بیان می کنند که امروز در برابر یک قدرت دنیا نمی توانند بایستند.

جلیلی ابراز داشت: ملت ما نشان داد و چنان از حقوق خود دفاع کرد و می کند که اگر روزی بخواهند انحصار را ایجاد کنند و بگویند تنها پنج یا شش کشور دنیا انرژی هسته ای و غنی سازی اورانیوم را داشته باشند، نمی توانند حرف خود را عملی کنند زیرا ملت ما این انحصار را شکست و جزو 10 کشور برتری که غنی سازی اورانیوم را دارد قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در مقابل تهدید دشمنان باید از هر فرصتی در رابطه با کشورهای دیگر در راستای منافعمان بهره ببریم. اتفاقا ظرفیتهای بسیاری در دنیا هست از جمله ظرفیت اقتصادی در زمینه صادرات که می توان فرصتهای اشتغال را در پیشبرد اهداف ملت با کشورهای دیگر بکار گرفت.
/ش 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.