در پی اعتراض خبرنگاران مبنی بر دعوت نشدن آنها به برنامه های میراث فرهنگی از هیچ یک از معاونین ميراث فرهنگي سؤال نشد و معاونت گردشگری به عنوان خبرنگار از معاون صنایع دستی سؤال پرسید.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، "منوچهر جهانیان" معاون گردشگری کشور در ابتداي نشست خبری ارائه عملكرد معاونت گردشگري در دو ماهه نخست امسال و نمايشگاه سفر زماني ديد هيچ خبرنگاري از معاون صنايع دستي سوال نپرسيد خودش خبرنگار شد و درباره نمايشگاه صنايع دستي از معاونش پرسيد و در ادامه گفت: برای تشویق خانواده ها که باتور های گردشگری مسافرت کنند نمایشگاه "سفر" از 18 خرداد در کاخ نیاوران به مدت یک ماه برگزار می شود.
وی افزود: بحث ارزان بودن، ایمنی، شناخت از مناطق گردشگری از ویژگی های مسافرت با تور های گردشگری است.
"جهانیان" تصریح کرد: در ایام نوروز مسافرت با تورهای گردشگری از رشد 18 درصدی برخوردار بود.
معاون گردشگری بیان کرد: تورهای گردشگری که آژانس های گردشگری در نمایشگاه سفر ارائه می کنند از تخفیف 10 تا 30 درصدی برخوردارند.
وی اظهارداشت: از این پس ماهانه از پلیس مهاجرت خواستیم تا آمار گردشگران خارجی به کشورمان را ماهانه گزارش دهند.
جهانیان تصریح کرد: از فروردین امسال 347 هزار و 749 نفر گردشگر خارجی به کشورمان سفر کردند که نسبت به پارسال شاهد رشد 31.7 درصدي بودیم. همچنين آمار گردشگران خروج از كشورمان با رشد منفي 5.4 درصد روبرو بوده است.
در ماه اردیبهشت نیز تعداد گردشگران خارجی کشور نیز 388 هزار و 480 نفر بوده که با رشد 24 درصدی روبرو بودیم. و گردشگران خروجي از كشور نيز در اين منژاه با رشد منفي 2 درصد برخوردار بود.
وي ادامه داد: براساس چشم انداز 1404 بايد 20 ميليون گردشگر به كشور وارد شود و براساس پيش بين هايي كه صورت گرفته تا 8 سال آنيده به اين رقم دست پيدا مي كنيم و جزء 10 كشور اول دنيا مي شويم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار