کارشناس دفتر پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اعلام کرد: شاخص کیفیت هوای کلانشهر اراک روز دوشنبه در شرایط اضطرار است.

محرابیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: بر اساس آمار سامانه پایش آلودگی هوای استان مرکزی میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از 10 میکرون در هوای اراک در24 ساعت اخیر 422 میکروگرم بر متر مکعب بوده است .
وی گفت : وضعیت اضطرار هوا با شاخص سنجش کیفیت بالاتر از 400 میکروگرم بر متر مکعب در شبانه روز اندازه گیری می شود و بالاتر بودن میزان آلاینده ها از 90 میکروگرم بر متر مکعب بیانگر شرایط هشدار است.
کارشناس اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود : غلظت آلاینده های موجود در هوای اراک به صورت لحظه ای در ساعت هشت صبح روز جاری 601 میکروگرم بر متر مکعب بوده که بیش از هفت برابر حدمجاز است.
محرابیان گفت : میزان غلظت ازن موجود در هوای اراک نیز در هشت ساعت اخیر 81 پی پی ام بوده که 11 واحد از حد مجاز بالاتر است.
وی افزود : بر اساس نقشه های پیش یابی و ماهواره ای پیش بینی می شود که آلایندگی هوا در اراک فردا (سه شنبه) نیز ادامه داشته باشد.
وی گفت : کیفیت هوای اراک برای چهارمین روز متوالی ناسالم است که در سه روز گذشته در شرایط هشدار بوده است.
کارشناس اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : کلانشهر اراک درسال جاری 28 روز ناسالم را پشت سرگذاشته که 27 روز آن در شرایط هشدار و یک روز اضطرار بوده است.
محرابیان افزود : با توجه به غلظت بالای ذرات معلق درهوا فعالیت بدنی در فضای باز و حضور سالمندان، کودکان و بیماران مزمن در محیط های شلوغ شهری به شدت مضر است./س

برچسب ها: شاخص ، کیفیت ، هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.