روزنامه انگليسي "ديلي ميل" در گزارشي افشاگرانه از توافق "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا و "بيل کلينتون" رييس جمهور پيشين آن کشور با نامزدي "هيلاري کلينتون" وزير امور خارجه آمريکا براي انتخابات رياست جمهوري سال 2016 آن کشور خبر داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ديلي ميل، در ادامه اين گزارش افشاگرانه آمده است که اين موافقت در روند معامله اي سياسي صورت گرفته است چرا که بيل کلينتون نيز در انتخابات قبلي آمريکا از اوباما حمايت کرده بود.


در ادامه اين گزارش افشاگرانه آمده است که تا پيش از اين توافق هيچ گونه روابط دوستانه اي ميان بيل کلينتون و اوباما وجود نداشته است.


"ادوراد کلاين" در کتابي که با عنوان "اوباماي بي تجربه" منتشر کرده پرده از اين واقعيات برداشته و اظهار داشته که بيل کلينتون در انتخابات دور قبلي سعي داشت تا از طريق هيلاري به چالش با اوباما و نامزدي وي در انتخابات بپردازد که در نهايت اين مسئله با زدو و بند سياسي رفع شد. 


همچنين روزنامه "نيويورک تايمز" نيز اظهار داشته که تا پيش از اين توافق اختلافات بيل و باراک تا حدي بوده است که در منزل اوباما بيل کلينتون وي را فردي "بي تجربه" و "بي کفايت" خوانده است.


از آن زمان اوباما روابط خود با بيل را قطع کرده بود اما در سال 2012 ميلادي اوباما با مشاهده کاهش محبوبيتش به کلينتون روي آورد تا از اين طريق آراي راي دهندگان آمريکايي را بسوي خود جذب نمايد.


در پي همين اقدام بود که بيل کلينتون در نشست ملي حزب دموکرات در آن سال از نامزدي مجدد باراک اوباما براي کسب مقام رياست جمهوري حمايت کرد. 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار