معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: نامگذاری 15 روز اول شعبان با عنوان «15 روز خدا» به منظور انسجام بیشتر برنامه‌های مهدوی در کشور انجام شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام مرتضی وافی با اشاره به پیش رو بودن ایام ماه مبارک شعبان اظهار داشت: معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران برای انسجام بیشتر برنامه‌های مهدوی سطح کشور که در ایام نیمه شعبان برگزار می‌شود، اقدام به نام‌گذاری 15 روز اول ماه شعبان با عنوان «15 روز با خدا» کرده است.

وی به تبیین اهداف این نام‌گذاری پرداخت و ابراز داشت: هدف اصلی این نام‌گذاری وجود مناسبت‌های ملی و مذهبی بزرگی همچون ولادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) در این 15 روز است که در نام‌گذاری به صورت دهه از آن محروم بودیم.

وافی فرهنگ‌سازی نام‌گذاری را هدف دیگر معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران ذکر کرد و گفت: نهادها، ارگان‌ها، مؤسسات و دستگاه‌های مختلف در این ایام برنامه‌های متعددی را اجرا می‌کنند و این نام‌گذاری‌ها کمک می‌کند تا برنامه‌هایی هماهنگ در کشور شکل بگیرد، به عبارت دیگر این اقدام موجب می‌شود در پاسداشت مناسبت‌های این ایام یک اراده جمعی در کشور شکل گیرد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در سالی که به فرموده رهبری سال خلق حماسه است ما نیز با بهره‌گیری از خرد جمعی در برگزاری مراسم نیمه شعبان در سطح کشور بتوانیم اثرگذار بوده و گام‌های مثبتی را در این زمینه برداریم./س

برچسب ها: قم ، نامگذاری ، شعبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.