رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نقده گفت: فرش دستباف منطقه سلدوز پس از شناسایی در کتاب جامع فرش دستباف آذربایجان غربی ثبت می‌شود.

قربان انوشه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به تولید فرش دستباف در شهرستان نقده و روستاهای تابعه اظهار داشت: سبک‌های صادراتی، ابریشم، مرینوس، ریزماهی، افشان، کاشان، قم، اصفهان و تبریز توسط 950 نفر در نقده بافته و به بازار عرضه می‌شود.

وی با اشاره به وجود 277 کارگاه خانگی فرش در نقده تصریح کرد: سالانه دو هزار و 800 مترمربع فرش دستباف در این کارگاه‌ها تولید می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نقده به ساماندهی واحدهای صنفی فرش دستباف نقده از ابتدای سال گذشته اشاره کرد و گفت: 277 نفر برای دریافت گواهینامه مهارت قالیبافی به سازمان فنی و حرفه‌ای نقده مراجعه کرده‌اند.

انوشه افزود: طی سال‌های 91 و 92، 228 قالیباف از مزایای بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شدند.

وی به ارائه تسهیلات مشاغل خانگی به قالیبافان نقده در راستای اجرای طرح ساماندهی صنعت فرش نقده خاطرنشان کرد: تاکنون 8 میلیارد و 150 میلیون ریال تسهیلات به 163 نفر پرداخت شده است.

انوشه تصریح کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت نقده در نظر دارد فرش دستباف منطقه سلدوز را شناسایی و در کتاب جامع فرش دستباف آذربایجان غربی چاپ کند./س

برچسب ها: فرش ، نقده ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.