سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: خسارات هر روز تعطیلی 1428 میلیارد تومان است و اگر این میزان خسارت را ضرب در در روزهای تعطیل کنیم می بینیم چه خسارت بزرگی از این ناحیه به کشور وارد می شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد قدیری ابیانه در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی «شعار یا واقعیت در کلام نامزدهای ریاست جمهوری که در دانشگاه آموزش عالی خراسان در مشهد برگزار شد بیان کرد: ما در یک توهم نفتی به سر می بریم و آنگونه که همه فکر می کنند یک پول و درآمد خیلی زیادی از نفت حاصل می شود در واقع تفکر درستی نیست.

وی افزود: منابع حاصل از فروش نفت و فرآوردهای نفتی در بودجه سال 91 به ازاء هر نفر 67 هزار تومان می شود و مبلغ کل بودجه عمومی دولت به ازاء هر نفر نیز 182 هزار تومان است که با این پول نمی توان مسکن، بهداشت، آموزش، خوراک و پوشاک یک نفر در ماه را تامین کرد.

سفیر سابق ایران در استرالیا عنوان کرد: در آمد دولت در بودجه سال جاری از منابع نفتی کم شده است و رئیس جمهور بعدی که بیاید هیچ چاره ای جز کاهش خدمات به مردم را ندارد و صورت مسئله در واقع این است که کدامیک از خدمات را می توان حذف کرد.

وی با اشاره به وجود تعطیلات فراوان در کشور ایران اظهار کرد: یک نفر کارمند با احتساب 30 روز مرخصی اش 133 روز در طی سال تعطیل است ضمن اینکه ساعت کاری مفید در طی روز نیز 22 دقیقه است که با این میزان کار کردن هر کسی در کشور قدرت را در دست بگیرد راه به جایی نخواهد برد.

قدیری ابیانه یادآور شد: خسارات هر روز تعطیلی 1428 میلیارد تومان است و اگر این میزان خسارت را ضرب در در روزهای تعطیل کنیم می بینیم چه خسارت بزرگی از این ناحیه به کشور وارد می شود.

وی سپس تصریح کرد: وقتی مملکتی را تعطیل می کنیم انتظار داریم تورم ایجاد نشود و در موقع تعطیلات نوروز نیز پس از اینکه کشور 20 روز تعطیل است می آییم و جشن 50 میلیاردی در آزادی به راه می اندازیم.

قدیری ابیانه در ادامه ضمن بیان اهمیت استکبار ستیزی رئیس جمهور اینده کشور اظهار کرد: در صورتی که مردم با یک مشارک حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند به نفع کشور مان خواهد بود و فردای انتخابات قیمت دلار نیز افت خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان کشور از تحریم های که بر علیه ما بکار برده اند خسارت های زیادی دیده اند و خسارت و ضر و زیان اقتصادی آنها بیش از ضر و زیانی است که ما دیده ایم.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه نقدها باید منصفانه باشد بیان کرد: اینکه بگوییم احمدی نژاد گند زد یا بگوییم چون احمدی نژاد گفت هولوکاست تحریم ها افزایش یافت نیز حرف درست و قضاوت منصفانه ای نیست.

وی اظهار کرد: اگر می خواهید آمریکا و استکبار جهانی با شما کاری نداشته باشد مسیحی باشید اما چاوز نباشید بودایی باشید اما گاندی نباشید و مسلمان باشید از نوع عربستانی اش تا آمریکا کاری با شما نداشته باشد.


برچسب ها: خسارات ، روز ، تعطیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.