انتشار فيلم رشوه خواهي اعضاي مجلس اعيان انگليس رسوايي مالي ديگري در اين کشور به بار آورد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، پس از آن که روزنامه نگاران يک نشريه با معرفي خود به عنوان نماينده موسسه اي خصوصي، با سه نفر از اعضاي مجلس اعيان وارد معامله اي صوري شدند، از آنان فيلم تهيه کرده و سند رشوه خواهي آنان را منتشر کردند.


اين فيلم، که با يک دوربين مخفي گرفته شده است، سه عضو اين مجلس را نشان مي دهد که براي ارائه خدمات خود به خبرنگاران روزنامه "ساندي تايمز"، از آنان رشوه طلب مي کنند.

اين رسوايي مالي در حالي فاش شد که دو روز پيش نيز يک نماينده مجلس عوام با اتهام فساد مالي روبرو شده بود.

در پي اين افشاگري، حزب کارگر انگليس عضويت دو نفر از اعضاي خود را در مجلس اعيان به نامهاي "جک کانينگهام" و "برايان مکنزي" به تعليق در آورد. فرد سوم، "جان لِيرد" نيز اعلام کرد تا اعلام نتايج تحقيق در اين زمينه، از "حزب وحدت گراي اولستر" کناره گيري مي کند.


در حالي که مقررات جاري در مجلسين انگليس پيشبرد موضوعات خاص را در ازاي دريافت پول ممنوع کرده است، اما سه عضو مجلس اعيان اتهامات وارده عليه خود را مبني بر نقض اين مقررات رد مي کنند.

اين در حالي است که لرد کانيگهام در مذاکره با خبرنگاراني که خود را به عنوان نماينده شرکتي فعال در زمينه انرژي خورشيدي معرفي کردند، از آنان 12 هزار پوند (برابر با 14 هزار يورو) مطالبه کرده است تا ديدار با شخصيتهاي مهم و در صورت نياز اعضاي دولت را فراهم کند.




برچسب ها: رشوه ، انگلیس ، مجلس ، اعیان ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار