وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بخش اعظم قوانین مرتبط با وزارت بهداشت که مسئول سلامت جامعه است، هم اکنون معطل مانده و آنهایی که در حال اجراست ناقص و ناکافی است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب دا؛ دکتر محمد حسن طریقت منفرد در همایش علمی کاربردی مدیران حقوقی دانشگاه های علوم پزشکی کشور با بیان این مطلب اظهار داشت: وزارت بهداشت متناسب با اهمیت، جایگاه اختیارات حقوقی بسیار گسترده‌ای را دارد و به راحتی می‌توان گفت هیچ نهادی در کشور به لحاظ حقوقی تا این حد از اختیارات گسترده برخوردار نیست.

وی افزود: مدیران حقوقی دانشگاه‌های علوم پزشکی باید صیانت‌کنندگان از حقوق مردم در رابطه با سلامتشان باشند و تنها خود را محدود به پرونده‌ها و سیستم حقوقی وزارت بهداشت نکنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: حقوق مردم به خاطر اجرا نشدن قوانین مرتبط در خصوص وزارت بهداشت معطل مانده و این در حالی است که بخشی از آن حقوق می‌تواند با کمک مدیران حقوقی احیا شود و برخی کاستی‌ها را در این زمینه با راهکارهایی که ادامه می‌دهند، جبران کند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت هزینه ها در حوزه سلامت گفت: در سال ۹۰، هزینه بخش سلامت كشور بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان شد كه ۱۵ هزار میلیارد تومان آن را بیمه ها و دولت پرداخت كردند اما مردم مجبور شدند ۲۵ هزار میلیارد تومان آن را برغم وضعیت اقتصادی موجود، از جیب خود پرداخت كنند.

وزیر بهداشت یادآور شد: امکانات گسترده‌ای به لحاظ حقوقی در وزارت بهداشت وجود دارد و افرادی که این وظیفه خطیر را بر عهده دارند، می‌توانند از طریق امکانات موجود به احیای حقوق مردم بپردازند.

وی افزود: به لحاظ شرعی و قانونی مدیران حقوقی باید جایگاه ارزنده خود را جدی‌تر بگیرند و تنها منتظر ارجاع پرونده‌ها از سوی مسئولان پرونده نباشند، چرا که این پرونده‌ها در برخی موارد برای حفظ حقوق مسئولان اداره است و از حقوق مردم در آن خبری نیست.

برچسب ها: سلامت ، بهداشت ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.