شهردار منطقه 21 گفت:تقاطع غیر همسطح شهید لشگری با ایران خودرو با برآورد هزینه حدود 150میلیارد ریال با سیستم عرشه فلزی شامل یک دستگاه پل روگذر به طول 700 متر و به عرض 26 متر است.

بزرگراه شهید لشگری و فتح از دیرباز به عنوان اصلی ترین مبادی ورودی و خروجی غرب تهران بوده است که بتدریج و با توسعه شهر تهران ، شهرها و شهرک های مسکونی و صنعتی اطراف تهران ، میزان عبور و مرور وسائط نقلیه سبک و سنگین این محورها نیز به طرز چشمگیری افزایش یافته است .

سلیمی شهردار منطقه در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران با اشاره به  دارا بودن قریب به 30 کیلومتر از مجموع طول بزرگراههای مزبور تحمل کننده اصلی تبعات ناشی از این افزایش ترافیک عبوری است گفت : تقاطع بزرگراههای شهید لشگری و فتح با بلوار ایران خودرو از جمله نقاط دارای معضل جدی این منطقه است که به دلیل حجم بالای خودروهای عبوری و سرویس کارخانجات از جمله کارخانه ایران خودرو در ساعات پیک ، باعث ایجاد راه بندانهای طویل المدت و در نتیجه هدر رفت وقت و انرژی و ایجاد آسیبهای جدی زیست محیطی و اجتماعی می شود .  
وی افزود: از این رو در سالهای اخیر احداث تقاطع غیر همسطح در محورهای مزبور از جمله مطالبات جدی شهروندان از مدیریت شهری بوده است که پاره ای از مشکلات مانع تحقق این مطالبه در سالهای قبل شده بود .  
شهردار منطقه 21 در ادامه گفت:در همین راستا   از اواخر سال 91 با پیگیری های جدی صورت گرفته توسط مدیران منطقه و همکاری و مساعدتهای شهردار تهران و معاونت امور مناطق ، پس از تهیه نقشه ها و انتخاب پیمانکاران احداث تقاطعات فوق در برنامه کاری منطقه قرار گرفته است که تقاطع غیر همسطح شهید لشگری با ایران خودرو با برآورد هزینه حدود 150میلیارد ریال با سیستم عرشه فلزی شامل یک دستگاه پل روگذر به طول 700 متر و به عرض 26 متر و زیرگذر شمال به جنوب به طول 700 متر و عرض 18 متر است که تا کنون با حجم 40هزار متر مکعب عملیات خاکی 7500 متر مکعب بتن ریزی و 1200 تن کارهای فولادی ( آرماتور گذاری و عرشه فلزی ) 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .  
سلیمی خاطرنشان كرد :همچنین   تقاطع غیر همسطح ایران خودرو با بزرگراه فتح با برآورد هزینه حدود 80میلیارد ریال و به صورت سیستم دال بتنی مجوف شامل یک دستگاه پل به طول 45 متر و عرض 30 متر و رمپ و لوپها به مساحت 40.000 متر مربع است که تا کنون با حجم حدود 40هزارمتر مکعب عملیات خاکی 3000 متر مکعب بتن ریزی و 1000 تن کارهای فولادی ( آرماتور گذاری ) 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امید است با اهتمام و پشتکاری که بین همه عوامل درگیر در پروژه از مدیران منطقه ، عوامل حوزه فنی و عمرانی ، مشاوران و پیمانکاران وجود دارد به حول قوه الهی در اواسط تیر ماه شاهد بهره برداری از پل های اصلی پروژه های فوق باشیم./ز 
   
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار