مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، با بیان این که سهم تولید نفت از میدان‌های مشترک افزایش می‌یابد، از بهره‌برداری از طرح تولید زود هنگام بعضی از میدان‌های مشترک تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، به نقل از شانا، احمد قلعه‌بانی با بيان اين مطلب گفت: شرکت ملی نفت ایران در سال حماسه سیاسی و اقتصادی توسعه میدان‌های مشترک را در اولویت نخست برنامه‌‌های خود قرار داده است.

قلعه‌بانی افزود: خوشبختانه هم اکنون سه چهارم پروژه‌های تعریف شده صنعت نفت به‌ویژه در حوزه میدان‌های مشترک بیشتر از ٥٠ درصد پیشرفت دارند.

وی تصریح کرد: شرکت ملی نفت ایران برنامه دارد تولید زودهنگام از بعضی از میدان‌های مشترک همچون یاران و یادآوران و به احتمال زیاد بخشی از میدان آزادگان شمالی را تا پایان امسال عملیاتی کند.

راهکارهای متنوع تأمین مالی در دستور کار شرکت نفت

معاون وزیر نفت تصریح کرد: برای تأمین اعتبار مورد نیاز اجرای طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت، امسال نیز همچون سال گذشته به غیر از منابع بودجه و با وجود محدودیت‌های بودجه‌ای، استفاده از تسهیلات شرکت ملی نفت ایران، اوراق مشارکت و منابع صندوق توسعه ملی در دستور کار است.

وی تأکید کرد: اجرای برنامه‌های اکتشافی در بلوک‌های مرزی، تولید حداکثری از میدان‌های مشترک و گسترش استفاده از ظرفیت‌های موجود در ٢ سال اخیر، شتاب بیشتری گرفته است و شرکت ملی نفت ایران این روند را امسال و سال‌های آینده حفظ خواهد کرد.

میادین مرزی دریایی و خشکی جبهه نخست توسعه

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: تمرکز شرکت ملی نفت ایران در سال حماسه اقتصادی بر تولید از مناطق مرزی دریایی و خشکی و تولید از میدان‌های مشترک استوار است که این سیاست در سالهای اخیر همواره در صدر برنامه‌های صنعت نفت قرار داشته است.

قلعه‌بانی با تأکید بر این که شرکت ملی نفت ایران در مسیر تحقق اهداف سند چشم‌انداز بیست ساله نظام در افق ١٤٠٤ حرکت می کند، بیان کرد: با تولیدی شدن همه فازهای میدان مشترک پارس جنوبی و تولید حداکثری و البته صیانتی از میدان‌های نفتی می‌توان به اهداف توسعه‌ای نظام دست پیدا کرد که البته لازمه آن برنامه‌ریزی دقیق و به نتیجه رساندن پروژه‌ها در زمان تعیین شده است.

تولید گاز کشور امسال افزایش می‌یابد

به گفته قلعه‌بانی، با عملی شدن برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سال ١٣٩٢ و به همت جهادگران صنعت نفت، روند اجرای پروژه‌ها شتاب بیشتری خواهد گرفت و تولید در بخش گاز را به حداکثر خواهیم رساند.

وی ادامه داد: فازهای ١٢، ١٥ و ١٦ و بخشی از فازهای ١٧ و ١٨ میدان مشترک پارس جنوبی امسال در برنامه بهره‌برداری قرار دارد که با تحقق این امر، حجم برداشت گاز از مخزن مشترک پارس جنوبی افزایش و همچنین به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه حماسه اقتصادی از صنعت نفت آغاز شده است، یادآور شد: با توجه به نقش بی بدیل صنعت نفت در اقتصاد کشور، این صنعت مادر می‌تواند در همه بخش‌ها از بخش بالادستی گرفته تا زنجیره پایین‌دستی در حماسه اقتصادی نقش کلیدی داشته باشند.

برچسب ها: نفت ، آزادگان ، پروژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار