امام‌خمینی(ره) با یک نگرش عمیق و وسیع و با تکیه بر اندیشه دینی، ملت قیام 15 خرداد را آغاز کرده که نتیجه آن به بهمن 57 ختم شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، حاضر در محل نشست خبری یادواره هنری طلوع خرداد که به مناسبت پنجاهمین سال قیام 15 خرداد امروز در تالار وحدت با حضور "حمید شاه آبادی‌" معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس یادواره طلوع خرداد برگزار شد؛ "حمید شاه‌‌آبادی" با اشاره به قیام 15 خرداد گفت: ظرفیت بزرگی که قیام 15 خرداد برای ملت ایران به وجود آورد باید به نحوی جدی و تاثیر‌گذار بماند ریشه همه توفیقات امروز به قیام 15 خرداد مربوط است امروز 50 سال از این حرکت عظیم می‌گذرد.



در ادامه این گزارش وی با اشاره به این حادثه بزرگ امام خمینی‌رحمة‌الله علیه اظهار داشت: همه نسبت به این حادثه بزرگ مسئول هستیم این اتفاق آغاز یک تحول بزرگ در تاریخ کشور است که امام‌خمینی(ره) با یک نگرش عمیق و وسیع و با تکیه بر اندیشه دینی ملت این قیام 15 خرداد را آغاز کردند که نتیجه آن بهمن 1357 بود.

وی افزود: حرکت امام خمینی(ره) بیش از هر چیز تکیه بر ظرفیت ملت ما داشت، ایشان شناخت بزرگی از ملت ما داشتند و امام خمینی(ره) بالاترین نگاه مردم سالاری را در 15 خرداد نشان دادند.

امام خمینی(ره) بیشترین غم خود را برای مردم داشتند

در ادامه این نشست "شاه‌آبادی" تصریح کرد: بیشترین غم انقلاب امام‌خمینی(ره) در راه روشن کردن مردم گذشت و ایشان با اعزام روحانیون در روستاها تفکر ملت را بیش از پیش تقویت کردند و خوشبختانه توجه امام‌خمینی(ره) بر توده مردم بود به همین جهت صبر ایشان مثال‌زدنی نیست.
وی اظهار داشت: قیام 15 خرداد یک اندیشه والا و عمیقی را در پی داشت و نگاه جمهوری‌اسلامی در قانون اسلام خود گواه بر این موضوع است.

34 سال پیرو اندیشه‌های امام‌خمینی(ره) هستیم


"شاه آبادی‌" افزود: امروز 34 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما شاهد اندیشه‌های امام‌خمینی‌(ره) هستیم و امروز می‌بینیم که اندیشه‌های اصولی همچنان جایگاه خود را دارد.

یادواره هنری طلوع خرداد نمادی از تلاش هنرمندان

در ادامه این نشست معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یادواره هنری طلوع خرداد نمادی از تلاش هنرمندان و ادای دین آنها به این منشاء بزرگ قرن است جامعه هنری این آمادگی را دارد که در مناسبتها‌ی مختلف حضور بهم رسانده و در هر راستایی‌ اتحاد خود را به نمایش بگذارند.

راهپیمایی مردم از ورامین‌ آغاز می‌شود

وی ادامه داد: گروه از "ورامین‌" به تهران می‌آیند و آثار خود را در زمينه‌های مختلفی چون "عکس‌"، "خوشنویسی"، "تئاتر خیابانی"، "اجرای نمایش محیطی" و كارگاه آموزشي هنرهای تجسمی به نمایش می‌گذارند.

سپاسگزار‌ بنیاد رودکی هستیم

"شاه‌آبادی اظهار داشت: با تلاش و کمک همکاران خود در بنیاد رودکی شنبه 18 خرداد اختتامیه این مراسم در تالار وحدت برگزار می‌شود.
وی افزود: امیدوارم این یادواره بتواند تاثیری در نسل جوان بگذارد و جاي دارد از ریاست بنیاد رودکی تشکر کنم.

رونمایی‌ از پوستر یادواره هنری طلوع خرداد

"شاه‌آبادی" تصریح کرد: امروز رونمایی‌ از پوستر یادواره هنری طلوع خرداد را به یاد  شهدای بزرگ 15 خرداد خواهیم داشت.

یادواره هنری طلوع خرداد با حمایت "شاه‌آبادی" 


همچنین "قاضی‌زاده" مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران گفت: جشنواره با یادواره هنری طلوع خرداد با حمایت "حمید شاه‌آبادی" برگزار می‌شود و او به دنبال این مراسم سفری را به شهر "ورامین‌" نیز داشتند.
وی افزود: برگزاری این جشنواره یک ادای دین کوچکی به مناسبت پاسداشت‌ نیم قرن مبارزه و حماسه سیاسی است که توسط هنرمندان گرامی برگزار می‌شویم.
"قاضی‌زاده" با اشاره به تئاتر خیابانی اظهار داشت: 122 اثر به دبیرخانه رسیده که 40 اثر آن متعلق به تهران است که داوری‌ها از روز 15 خرداد شروع شده و با فرا رسیدن سالروز درگذشت امام خمینی(ره) در روز 14 خرداد 6 اجرا در حوزه تئاتر را روی صحنه خواهیم برد.
وی تصریح کرد: در اختتامیه این مراسم در 18 خرداد در تالار وحدت مردم شاهد، پرده نقاشی پانزده خرداد، جشنواره ملی خوشنویسی از 9 استان کشور، شاهد 100 اثر نمایشی با مفاهیم انقلاب و پیام امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهند بود.

اساتید بزرگ در داوری خوشنویسی

"قاضی‌زاده" افزود: داوری بخش خوشنویسی بر عهده اساتید بزرگی چون "صابونچی‌"، "رينه اي"و "نیک‌نام" خواهد بود.

تقدیر از 15 پیشکسوت جهاد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران گفت: در اختتامیه از 15 پیشکسوت جهاد و مبارزه که در راستای مبارزه با عوامل استبداد و استکبار تلاش داشته‌اند، تقدیر می‌شود.
وی ادامه داد: در ادامه این مراسم از بازماندگان شهدای 15 خرداد نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

15 خرداد روز سرنوشت و پاسداشت‌

همچنین "سیفی‌" مدیرعامل بنیاد رودکی گفت: 15 خرداد روز بزرگ و سرنوشت‌سازی است که از "پیشوا‌" مردم به تهران می‌آیند که در ابتدا در محوطه بیرون تالار وحدت مردم شاهد اجرای تئاتر خواهند بود و بعد از آن برنامه‌هایی در سالن تالار وحدت برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: 18 خرداد ساعت 19 در تالار وحدت از فرزندان خانواده‌های شهدا تقدیر به عمل آمده و به دنبال آن از یکی از چهره‌های برجسته انقلاب نیز تقدیر و تشکر می‌شود.
بنابراین گزارش این مراسم با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا و فرزندان آنها و نیز با همکاری مردم روز شنبه 18 خرداد در تالار وحدت به کار خود پایان می‌دهد.

گزارش از: الهه علیزاده


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار