مدیرکل پایگاه انتقال خون استان اردبیل از صادرات 14 هزار و 250 واحد فرآورده خونی مازاد به سایر نقاط کشور خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / فرامرز درگاهی در نشست بررسی مشکلات پایگاه‌های انتقال خون اردبیل، تصریح کرد: ‌در یک سال گذشته مجموع اهدای خون در استان اردبیل 6.5 درصد نسبت به سال‌های ما قبل افزایش داشته که این افزایش نشان می‌دهد مردم استان اردبیل با علاقمندی حاضر هستند به کمک هموطنان و نیازمندان بشتابند.

وی یادآور شد: اهدای خون از 28 هزار و 600 واحد در سال گذشته به حدود 30 هزار و 420 واحد افزایش یافته که به نظر می‌رسد امسال نیز همین روند افزایشی تداوم پیدا کرده و یک پراکندگی خوبی را در اهدای خون در فصول مختلف شاهد و ناظر باشیم.

مدیرکل پایگاه انتقال خون استان در ادامه اضافه کرد: تعداد اهدای مستمر خون از سوی علاقمندان یک شاخص مهم به شمار می‌رود که در این زمینه ما با آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی‌های مختلف سعی کردیم تا اقشار مختلف مردم را به امر اهدای خون ترغیب و تشویق کنیم تا آنها بتوانند در این امر نیک و خداپسندانه ورود پیدا کنند.

درگاهی به تنوع گروه‌های سنی و اقشار مختلف در اهدای خون اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به رشد و گسترش جامعه، پیشرفت‌های پزشکی و افزایش نیاز به خون ما از تمام اهداکنندگان انتظار همکاری و همراهی بیشتری را داریم تا با رفع نیاز نیازمندان بتوانیم بخش مهمی از نارسایی‌ها و اشکالات موجود را نیز برطرف کنیم.

وی با تأکید بر این نکته که اهدای خون می‌تواند اهدای حقیقی زندگی برای یک انسان نیازمند باشد، اضافه کرد: به دلیل نیازی که برخی از استان‌های همجوار داشتند ما در یک سال اخیر موفق شدیم 14 هزار و 250 واحد خونی مازاد را به آن استان‌ها ارسال کنیم.

درگاهی همچنین از ارسال 17 هزار واحد پلاسما به سایر نقاط خبر داد و یادآور شد: این ارسال پس از تأیید توسط بازرسان فنی به مرکز پژوهش و پالایش کشور صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: در کنار افزایش اهدای خون ما یک رشد 25 تا 28 درصدی را در مصرف خون و فرآورده‌های خونی در استان اردبیل شاهد بودیم که انتظار می‌رود در این زمینه رویکردها به سمتی باشد تا مردم خود راغب به حضور در امر خداپسندانه اهدای خون باشند/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.