سرپرست اداره‌کل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: اهداء خون در خراسان جنوبی از رشد 2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران مازیار غفوری با اشاره به تعداد مراجعه‌کنندگان برای اهداء خون در دو ماهه ابتدای سال اظهار کرد: تعداد 7 هزار و 356 نفر برای اهداء خون به سازمان‌های انتقال خون خراسان جنوبی مراجعه کرده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد مراجعه‌کننده 5 هزار و 940 نفر موفق به اهداء خون و دیگران به دلایل گوناگون معاف شدند.

اهدای خون توسط 4 هزار نفر در بیرجند

سرپرست اداره‌کل انتقال خون خراسان جنوبی از رشد 2 درصدی اهداء خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: بیشترین اهداء‌کنندگان را مردان تشکیل می‌دهند.

غفوری با بیان اینکه بیشترین خون در شهرستان بیرجند اهداء شده است، اذعان داشت: در این مدت 5 هزار و 500 نفر برای اهداء خون به پایگاه‌های انتقال خون این شهرستان مراجعه کرده‌اند.

وی اضافه کرد: از مجموع مراجعه‌کنندگان این شهرستان 4 هزار و 424 نفر موفق به اهداء خون شدند.

بیشترین اهداکنندگان خون مرد هستند

سرپرست اداره‌کل انتقال خون خراسان جنوبی بیشترین گروه‌ خون اهدایی استان را o+ دانست و یادآور شد: برای گروه‌های خونی منفی در این استان کمبود وجود دارد.

غفوری متذکر شد: بیشترین خون‌ها اهدایی برای بیماری‌های تالاسمی، تصادف، حوادث، زنان و زایمان استفاده می‌شود.

وی بیشترین گروه‌ سنی اهداکننده خون را بین 25 تا 40 سال عنوان کرد و گفت: زنان درصد کمتری از اهداء کنندگان خون را تشکیل می‌دهند.

کمک به تامین خون استان با الحاق طبس

سرپرست اداره‌کل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به مراکز خون‌گیری در بیرجند ادامه داد: در بیرجند پایگاه انتقال خون در میدان ابوذر و در میدان جانبازان مرکز اهداء خون قائم(عج) آماده دریافت خون از شهروندان است.

غفوری با بیان اینکه در فردوس مرکز اهداء خون در خیابان مطهری این شهرستان فعالیت می‌کند، اذعان داشت: در شهرستان طبس این مرکز در میدان امام رضا(ع) فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با ملحق شدن پایگاه انتقال خون طبس به خراسان جنوبی کمک شایانی به تامین خون استان صورت گرفته است.
برچسب ها: اهداء ، خراسان ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.