مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:تعزیه باید مردمی باقی بماند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران،آشنا امروز در نشست سرپرستان گروه های تعزیه استان درشهرستان محمودآباد با بیان اینکه تعزیه باید مردمی بماند،افزود: در این راستا ما به عنوان کارگزاران باید از هنر تعزیه حمایت کنیم،چراکه این هنر حرف دین و معرفت است.

وی با تاکید بر ساماندهی هنر تعزیه تصریح کرد:بیشتر هنرها به خوبی ساماندهی شدند اما تا کنون به هنر تعزیه آنچنان توجهی نشده است.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:ساماندهی این هنر دینی و آیینی در سطح کشور آغاز شده و اساسنامه تعزیه در حال تدوین است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این نشست با بررسی تاریخچه تعزیه در کشورگفت:شعائر مذهبی به برکت این انقلاب و همت فعالان عرصه تعزیه منعکس شد که باید توجه مناسبی به این ارزشها شود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی افزود: هنرمند متعهد تعزیه می‌تواند اشکهایی را از مردم بگیرد که هیچ مراسم دیگری نمی‌تواند این کار ارزشمند را انجام دهد.

وی با تاکید بر حفظ شعائر اسلامی تصریح کرد: تعزیه یکی از پیشتازان خدمت به ارزش‌های شیعه است

طبق برنامه ریزی های به عمل آمده از سوی واحد هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه سیاست تمرکز زدایی، دفتر کانون مذکور در مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان محمودآباد استقرار یافته و جهانفر کاویانپور از هنرمندان تئاتر و تعزیه این شهرستان به عنوان مسئول کانون شبیه خوانان استان معرفی شد./س

برچسب ها: تعزیه ، مردمی ، نمایشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.