در حالي که تبلیغات منفی در رسانه‌های خارجی به منظور مخدوش کردن چهره ايران در سطح بین المللی ادامه دارد ولفگنگ لین دوچرخه سوار آلمانی گفت: با تجربه سفر به ايران متوجه مي شويد كه از آنچه که قبلا از طريق رسانه ها، شنيده يا خوانده ايد خبري نيست.

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، نخستین نشست تخصصی جايگاه سایکلتوریسم با حضور ولفگنگ لین دوچرخه سوار آلمانی و علي بختياري دوچرخه سوار گردشگر برجسته ايراني در راستاي بررسي جایگاه سایکلتوریسم در ایران از سوي مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران برگزار شد.
 
بابك ارسيا سرپرست مركز گردشگري علمي – فرهنگي دانشجويان ايران(istta) با اشاره به برگزاري طرح ملی دانشجویی "دوچرخه سواران گردشگر" با هدف گسترش فرهنگ دوچرخه سواری و گردشگری در میان دانشجویان کشور و برقراری پیوند دانشجویان با فرهنگ غني ایران و سایر نقاط جهان، گفت: نشست تخصصی جايگاه سایکلتوریسم با هدف تبادل نظر در خصوص گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری و شاخص‌های عملکرد اين نوع از گردشگري و مقايسه سایکلتوریسم دو كشور ايران و آلمان  برگزار مي شود.
 
لین با اشاره به جايگاه سایکلتوریسم در جهان، اظهار داشت: سایکلتوریسم نوعی از جهانگردیست که وسیله نقلیه آن دوچرخه می باشد، که ارتباط نزديک اين نوع گردشگري با  طبیعت و انسان ها آن را از سایر انواع گردشگری متفاوت ساخته است.
 
وي فرهنگ و تمدن غني ایران را زمينه ساز توسعه سایکلتوریسم دانست و افزود: ایران با دارا بودن پتانسیل های طبیعی و تاریخی یکی از مناطق مهم گردشگری در جهان محسوب می شود که سفر با دوچرخه می تواند یکی از مناسب ترین روشها برای بازدید از مسیرهای طبیعی و مناطق گردشگری این کشور باشد.
 
دوچرخه سوار آلمانی در خصوص امنيت و تسهيلات ايران براي دوچرخه سواران، خاطرنشان کرد: من در ايران به هیچ عنوان مشكل امنيتي نداشتم و مردم بدون اين كه زبان من را بدانند با مهرباني در خانه هايشان از من پذيرايي مي كردند.
 
لین در مورد تبلیغاتي كه برخي از رسانه هاي غربي بر علیه ایران انجام مي دهند، تصریح کرد: با تجربه سفر به ايران متوجه مي شويد كه از آنچه که قبلا از طريق رسانه ها، شنيده يا خوانده ايد خبري نيست.
 
بختیاری سایکلتوریسم ایرانی که طي چندين مرحله دور اروپا و دور ایران را رکاب زده است با اشاره به تجارب خود در سفر چندين باره به اروپا از طريق دوچرخه به جایگاه این نوع از گردشگری در ایران و دنیا اشاره کرد و گفت: امیدواریم این دو کشور بتوانند در زمینه اعزام گروههای جوان دوچرخه سوار همکاری های مشترکی را انجام دهند.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار