دبیر کنگره بین‌المللی ابن شهر آشوب با اشاره به فراخوان ملی و بین‌المللی این کنگره گفت:مهلت ارسال مقاله به این کنگره بین‌المللی تا پایان خرداد تعیین شده ولی تمدید می‌شود

حجت ااسلام ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی ابن شهر آشوب در مازندران،افزود:ابن شهر آشوب از بزرگترین علمای شیعه در قرن 5 هجری بوده است که در ساری متولد و در سوریه وفات یافت.

وی با بیان اینکه این عالم بزگ شیعی حدود 800 سال ناشناخته بوده است،تصریح کرد: وی یک قرن به صورت متعهدانه به دین خدمت کرد و آثار مهم و برجسته‌ای را به وجود آورده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزاری کنگره بین‌المللی ابن شهر آشوب در مازندران را به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی و دینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران توصیف کرد و یادآور شد:کتاب المناقب به عنوان بزرگترین کتاب وی در 12 جلد تالیف شده است.

حجت الاسلام ابراهیمی به ارزش و اهمیت کتاب المناقب ابن شهر آشوب اشاره کردوگفت: در این کتاب ویژگی‌های ائمه معصوم در ابعاد مختلف بررسی شده است.

وی به جایگاه ابن شهر آشوب در بین علمای مختلف اشاره کرد و افزود: توجه به علم و عالم از توصیه‌های دینی است و توجه به خدمات آنان موجب تقویت باورها و قدرشناسی از تلاش‌های فکری و دینی و فرهنگی است/س

برچسب ها: تمدید ، مهلت ، مقاله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.