از حدود 10 سال پیش در 45 کیلومتری شمال شرقی شهرستان بیجار منطقه ای به مساحت 40 هکتار برای حفظ، نگهداری و پرورش حیوانات وحشی در حال انقراض و نیارمند حمایت، توسط اداره حفاظت محیط زیست بیجار محصور شده است.

 به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران سنندج  ، این منطقه که از دیرباز محل زندگی وحوش بوده است، با آب و هوای معتدل و دارای پوشش گیاهی مناسب توانسته است اهداف مورد نظر را برآورد نماید.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیجار گفت: هم اکنون 63 گونه جانوری شامل 11 گونه پستاندار، 11 گونه خزنده، 41 گونه پرنده و 137 گونه گیاهی در این سایت حفظ و نگهداری و حتی پرورش می یابند. پارسافرد با اشاره به انواع وحوش تحت حفاظت در این سایت اضافه کرد : در چند سال اخیر با توجه به امنیت ایجاد شده و زحمات شبانه روزی مأموران این اداره به دلیل زاد و ولد وحوش تحت حفاظت، 15 رأس نیز به جمعیت وحوش سایت اضافه شده است.
وی تخریب زیستگاه، شکار بی رویه، کمبود علوفه و تبدیل مرتع به زمین های زراعی توسط مردم را از جمله مشکلات این سایت عنوان کرد و گفت: عدم وجود جاده مناسب قابل دسترسی برای تردد مأموران بویژه در زمستان برای تعلیف، کمبود آب، نداشتن ابنیه برای استقرار و زندگی مأموران و نبود برق از دیگر مشکلات این سایت است./س
برچسب ها: بیجار ، حفاظت ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.