رییس مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، افزایش فعالیت این مرکز در حوزه طب نوازدان و حل مشکلات درمانی آنها را در سال 92 جزو مهمترین برنامه‌های پیش رو برشمرد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر اشرف محمدزاده با اشاره به برنامه‌های عملیاتی مرکز تحقیقات نوزادان، افزود: بدنبال آن هستیم که با انجام طرح‌های تحقیقاتی، نگارش کتب و مقالات، برگزاری کارگاه‌های متعدد، شرکت در همایش‌های داخلی و بین‌المللی و برگزاری کنگره سالانه، فعالیت‌های مرکز و طب نوزادان را ارتقاء دهیم و چالش‌های پیش رو را برطرف کنیم.

وی همچنین اعلام کرد: در راستای اهداف علمی مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، در سال گذشته، این مرکز موفق به 20 درصد افزایش فعالیت در زمینه‌های مختلف شده است.

رییس مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد به تالیف سه کتاب از سوی این مرکز با عناوین «بیماری‌های کلیه و ادراری تناسلی نوزادان»، «تغذیه با شیرمادر در مادران شاغل، بیمار و مادران دارای نوزادان نارس»، «روزهای طلایی من و نوزادان (راهنمای مادران برای داشتن نوزاد سالم)» اشاره کرد و این اقدام را از مهمترین دستاوردهای مرکز تحقیقات برشمرد.

به گفته محمدزاده، 11 مورد مقالات چاپ شده در نمایه‌های بین‌المللی، 31 مورد شرکت در همایش‌های بین‌المللی، 13 مورد ارجاع به مقالات مرکز، برگزاری اولین همایش بین‌المللی طب نوزادان و حوالی تولد، همکاری در برگزاری دو کنگره بین‌المللی هیپنوتیزم بالینی و علوم وابسته 8 تا 10 اردیبهشت ماه 91 و ششمین کنگره میکروب‌شناسی بالینی ایران و اولین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی بالینی 11 تا 13 مهر ماه 91 از دیگر اقدامات صورت گرفته مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد طی سال گذشته بوده است.
برچسب ها: نوزاد ، مشهد ، تحقیق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار