اداره پیش بینی و تحقیقات هواشناسی اردبیل دیروز با صدور اطلاعیه ای درباره تشدید رگبار ؛ رعد و برق و ریزش تگرگ در نقاطی از استان اردبیل به ساکنان منطقه هشدار داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ در این اطلاعیه آمده است که نقشه های هواشناسی نشانگر نفوذ جریان های ناپایدار لایه های میانی جو و همراهی آن با تغییرات فشار هوا در سطح زمین می باشند که سبب تشدید بارش های رگباری ؛ ریزش تگرگ و نیز وقوع رعد و برق در قسمت وسیعی از این استان خواهد شد.

علاوه بر نفوذ جریان های ناپایدار ؛ شرایط فصلی و محلی حاکم بر این نقاط نیز سبب رشد ابرهای جوششی و همرفتی موسوم به کومولونیمبوس خواهد شد که عامل اصلی وقوع رگبار و رعد و برق و در بعضی موارد ریزش تگرگ می باشند.

پیش بینی می شود که این آشفتگی های جوی به خصوص در ساعات ظهر ؛ عصر و شامگاه روز یکشنبه از شدت بیشتری برخوردار باشند و بر این اساس آبگرفتگی گذرگاههای شهری ؛ جاری شدن سیلاب و افزایش حجم آب سدها در این نقاط دور از انتظار نمی باشد.

بارش های رگباری موقتی بهاری از حدود دو هفته قبل تاکنون در اردبیل و قسمت وسیعی از این استان شروع شده اند که با شدت و ضعف متناوب همچنان ادامه دارند./س


برچسب ها: اردبیل ، رعد ، و ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.