معاون وزیر نیرو و مدیرعامل آب و فاضلاب کشور گفت: در صورت صرفه‌جویی تابستان امسال قطعی آب در کشور نخواهیم داشت و تامین آب به میزان مناسب پیش‌بینی شده است.

سید مهدی ثمره‌هاشمی در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: هر چند کاهش بارندگی‌ها در بسیاری از استان‌ها محسوس بوده و در برخی نقاط کشور نیز افزایش بارندگی‌ها را شاهد بودیم اما به نظر می‌رسد در مجموع میزان بارندگی‌ها خوب بوده و امسال مشکل قطعی آب در شهرها را نخواهیم داشت.

وی گفت: در حال حاضر پشت سدهای کشورمان بیش از 26 میلیارد متر‌مکعب ذخیره آب داریم که به نظر می‌رسد این میزان در حد نرمال و مطلوب باشد.

معاون وزیر نیرو با یادآوری اینکه از کمبود بخش کشاورزی اطلاعی ندارم اما در حوزه شرب مشکلی نخواهیم داشت، افزود: استان‌های کویری و جنوب شرقی کشور کاهش محسوس بارندگی را داشتند در حالی که در استان‌های شمالی و شمال شرق کشور وضعیت بارندگی مطلوب بوده است.

ثمره هاشمی با رد برخی شایعات در مورد جیره‌بندی آب در تابستان تصریح کرد: چنین چیزی صحت ندارد و ما قرار نیست آب را نوبت‌بندی کرده و یا جیره‌بندی کنیم.

وی بیان داشت: در حالی‌که میانگین بازندگی در دنیا 800 میلی‌متر است این میزان در کشورمان حدود 250 میلی‌متر می‌باشد.

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور سرانه آب مصرفی در کشورمان را همچنان بالا توصیف کرد و افزود: به رغم هدفمندی یارانه‌ها همچنان مصرف آب در کشورمان نسبت به سرانه جهانی بالاست.

ثمره هاشمی در ادامه اظهار امیدواری کرد با تلاش و همت مسئولان استان اردبیل امسال هیچ مشکلی در تامین منابع آبی استان اردبیل به وجود نیاید/س 

برچسب ها: اردبیل ، مشکل ، قطعی ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.