رئیس اداره جهاد کشاورزی طارم گفت: درآمد حاصل از برداشت محصول گیلاس در این شهرستان 12 میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران مسعود زنگنه اظهار کرد: برداشت محصول گیلاس برای باغداران طارمی درآمد مناسبی خواهد داشت.

وی افزود: محصول گیلاس یکی از محصولات مهم کاشت شده در شهرستان طارم محسوب می‏شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی طارم با اشاره به سطح زیر کشت محصول گیلاس در این شهرستان خاطر‌نشان کرد: 130 هکتار از باغات گیلاس در منطقه طارم به زیر کشت رفته است.

وی از آغاز برداشت محصول گیلاس در طارم خبر داد و تاکید کرد: عملیات برداشت محصول گیلاس از هفته نخست خردادماه از سطح 130 هکتاری زیر کشت این محصول آغاز شده است.

زنگنه با بیان اینکه پیش‏بینی‏هایی برای حجم برداشتی این محصول صورت گرفته است، یادآور شد: پیش‏بینی می‏شود از سطح 80 هکتار باغات بارده منطقه با توجه به خسارت سرمازدگی زودرس بهاره حدود 200 تن محصول نوبرانه گیلاس برداشت شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان طارم سرمازدگی را یکی از عوامل مهم در کاهش تولید این محصول عنوان کرد و گفت: سرمازدگی موجب کاهش حجم تولیدات باغی شده است.

وی محصول گیلاس تولیدی شهرستان طارم را نوبرانه عنوان کرد و گفت: گیلاس تولیدی طارم به دلیل نوبرانه بودن دارای کیفیت بالایی است.

زنگنه شرایط اقلیمی کاشت محصول گیلاس را یادآور شد و تاکید کرد: شرایط اقلیمی خاص نظیر شب‏های سرد و روزهای گرم منطقه شرایط تولید با کیفیت محصول را افزایش داده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان طارم طبیعت کوهستانی مناطق شیت، ولیدر و زاچکان را از عوامل مهم تولید با کیفیت محصول گیلاس دانست و یادآور شد: این شرایط موجب شده است که کیفیت گیلاس تولیدی این منطقه از ویژگی خاصی برخوردار باشد.

وی قیمت بالای محصول گیلاس طارم را یادآور شد و گفت: کیفیت بالای محصول تولیدی موجب شده این محصول در بازار با قیمت خوبی به فروش برسد.

زنگنه با بیان اینکه پیش‏بینی‏هایی برای درآمد گیلاس تولیدی صورت گرفته است، افزود: پیش‏بینی می‏شود درآمد حاصله از برداشت محصول گیلاس در شهرستان طارم به 12 میلیارد ریال برسد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان طارم به ارقام تولیدی محصول گیلاس اشاره کرد و گفت: تک دانه مشهدی، شبستری و محلی از جمله ارقام تولیدی در طارم است.

وی با بیان اینکه برداشت محصول گیلاس در طارم ادامه دارد، افزود: برداشت محصول گیلاس در طارم تا اواخر تیرماه ادامه خواهد داشت.

زنگنه به میزان کاشت محصول گیلاس در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سطح زیر کشت با احتساب درختان پراکنده 125 هکتار بوده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه این مجموع سطح زیر کشت با احتساب نهال و بارور است، تصریح کرد: از این میزان 47 هکتار به صورت بارور بوده است.

وی از کاشت 47 هکتاری نهال خبر داد و تاکید کرد: میزان تولید نیز بیش از 300 تن برآورد شده است.

زنگنه با ابراز امیدواری از تولید بیشتر در سال جاری، خاطرنشان کرد: توسعه محصولات تولیدی در بخش باغی شهرستان از اهداف مهم محسوب می‏شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان طارم به دیگر محصولات باغی طارم اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از محصولات باغی طارم در کیفیت بالایی تولید می‏شوند.

وی به تولید محصول زیتون طارم اشاره کرد و یادآور شد: کمیت و کیفیت تولید محصول زیتون طارم در سطح کشور کم‌نظیر است.

زنگنه محصول انار را یکی از مهم‏ترین محصولات تولیدی طارم عنوان کرد و گفت: میزان حجم تولید این محصول بسیار قابل توجه است.
برچسب ها: زنجان ، گیلاس ، طارم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.