آیت‌الله نوری همدانی مسئله عاشورا را عامل اصلی در برانگیختن ملت ایران و قیام 15 خرداد دانست و گفت: در طول سال‌های انقلاب هم این مسئله بارها دیده شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله نوری همدانی شب گذشته در دیدار با اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت قیام 15 خرداد، انقلاب اسلامی ایران را یکی از حوادث بزرگ تاریخ معاصر دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی در راستای بعثت نبی مکرم اسلام(ص)، غدیر و عاشورا بوده و در نهایت به قیام حضرت مهدی(عج) منتهی خواهد شد.

وی افزود: برخی حوادث تاریخی موجب شدند انحرافاتی در اسلام و در میان مسلمانان به وجود بیاید و مسئله امامت به حاشیه رانده شده و هدف نهایی حضرت محمد(ص) محقق نشود بنابراین امام حسین(ع) با قیام عاشورا جلوی این انحرافات را گرفت هرچند باز هم انحراف در اسلام به وجود آمد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هدف اباعبدالله(ع) از قیام احیای اسلام ناب بود خاطرنشان کرد: با این حال برخی جریانات دیگر پس از ایشان موجب شدند مسلمانان باز هم دچار انحطاط شوند.

وی ادامه داد: سال‌ها پس از اینکه مسلمانان دچار انحراف شدند امام راحل رسالت انبیای الهی را دنبال کرد و با اتکا به قدرت لایزال خداوند و به پشتیبانی مردم انقلاب را به پیروزی رساند.

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران احیای فرهنگ شهادت‌طلبی بوده است گفت: حرکت مردم ایران سبب شده است امروز مظلومان و مسلمانان واقعی برای تحقق اهداف دینی از ایثار و فداکاری و نثار جان خویش هراسی نداشته باشند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه مسلمانان و شیعیان هر روز در حال جهاد با دشمنان هستند عنوان داشت: مبارزه ما با کفار و دشمنان اسلام هیچ گاه پایانی نخواهد داشت./س

برچسب ها: قم ، عاشوزا ، عامل ، قیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.