معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی: در قیام 15 خرداد به پا خاستن حضرت امام و همراهی اقشار مختلف مردم موجب خلق یک حماسه شد .

نصراللهی در گفتگو با خبرگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: 14 خردادماه نیز یکی از روزهای تلخ انقلاب است که ارزشهای خاص این دو روز در تاریخ اسلام و انقلاب ماندگار خواهند بود و می طلبد تمام اقشار جامعه، حوزویان و دانشگاهیان این دو روز را بصورت مطلوبی گرامی داشته باشند.وی گفت: 14 و 15 خردادماه پیامهای بسیاری برای مردم دارند که بایستی به آنها بیشتر پرداخته شود از این رو بایستی اهداف و ویژگیها، شاخصها و تاثیراتی که این دو روز بر تاریخ ایران اسلامی گذاشته اند تبیین شود تا نسل آینده با ویژگیهای این ایام آشنا شده و از آن بهره مند شوند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی با اشاره به ویژگی قیام 15 خرداد اظهار کرد: از ویژگیهای قیام 15 خرداد میتوان به عدم سکوت در برابر زورگویان و ستم گران، اتکا به مردم و خواسته مردم اشاره کرد که تاثیرات بسیاری در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی داشته و از این رو نیازمند پرداختن به ابعاد و ویژگیها این روز برای نسل کنونی و آینده هستیم.
نصراللهی افزود: نقش رسانه ها برای نشان دادن حضور چشمگیر مردم در مراسم بزرگداشت 14 و 15 خرداد نقش بسیار مهمی است همچنین عالمان جامعه و مفسران میتوانند از این حضور و ظرفیت بالا که موجب افتخار انقلاب اسلامی است استفاده کنند و به تبیین ابعاد مختلف آن بپردازند.
وی اظهار کرد: بعد از ظرفیت مردمی ظرفیت علمی جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا ویژگیهایی که در قیام 15 خرداد و کلام حضرت امام مبنی بر خودباوری، خودکفایی و اعتماد بنفس ملی بیان شده را میتوان در میان اساتید دانشگاهها، دانشجویان و دانشگاهیان مشاهده کرد و اجرایی شدن این ویژگیها را در عمل به چشم خود دید.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی در پایان با اشاره به اینکه استان مرکزی به عنوان استان حضرت امام (ره) شناخته می‌شود خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی استان امام (ره) است بایستی در مرقد مطهر امام (ره) و چه در اجرای برنامه هایی که در استان مرکزی بخصوص در بیت حضرت امام برگزار میشود حضوری چشمگیر داشته باشیم زیرا این روز یک روز بین المللی است و مورد توجه جهانیان است./س

برچسب ها: روز ، تاریخی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.