مسئول پیگیری و راه اندازی فعالیت های کانون های بشر دوستانه سازمان جوانان هلال احمر از جهانی شدن کانون بشر دوستانه این سازمان در کانون های اصلاح و تربیت خبر داد.

گلستانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود؛ در راستای تفاهم نامه ای بین سازمان جوانان هلال احمر و زندان های کل کشور، 100 کانون بشر دوستانه در بند جوانان و نسوان زندان های مرکز استان و کانون اصلاح و تربیت 31 استان افتتاح گردید.

وی تصریح کرد: جمعیت این کانون ها که به صورت مقطعی است، امروز نزدیک 40 هزار مددجو در کانون های بشر دوستانه عضو هستند.

وی با اشاره به اعطای 4 هزار و 500 گواهینامه پایان دوره اظهار داشت: به همه ی مددجویان در پایان هر دوره گواهینامه پایان دوره داده می شود ه بعد از آزادی از زندان می توانند در قسمت های امدادی فعال شوند.

گلستانی در خصوص هدف راه اندازی کانون های بشر دوستانه بیان داشت: ترویج و نشر اصول و ارزش های هلال احمر و آموزش کمک های اولیه برای مددجویان زندان ها از اهداف راه اندازی این کانون ها است.

وی افزود: تلاش برای آزاد سازی مددجویان جرائم غیرعمد از طریق مجمع خیرین هلال احمر از برنامه های پیش رو سال جاری در کانون های بشر دوستانه است.

وی در ادامه در خصوص آموزش پرسنل زندان ها گفت: بیش از 2 هزار و 500 نفر از پرسنل زندان کانون های بشر دوستانه آموزش دیده اند.

وی خاطر نشان کرد: پروژه کانون بشر دوستانه به عنوان یکی از 5 طرح برگزیده جمعیت های ملی توسط کمیته بین المللی صلیب سرخ انتخاب شده است که با این انتخاب پروژه کانون های بشر دوستانه در استان های مرزی تحت حمایت مالی صندوق ملکه شوکن قرار می گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار