دستیار خولیو ولاسکو گفت: ایران برای قرار گرفتن در جمع تیم های برتر دنیا نیاز به تقویت در توپ گیری و دریافت دارد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ هموطن آرژانتینی خولیو ولاسکو را خیلی ها یک تئوریسن به تمام معنا در والیبال دنیا می دانند . مربی جوانی که پس از موفقیت های بسیار با تیم های رده های پایه آرژانتین دو سالی می شود که به عنوان مربی تیم ملی والیبال ایران مشغول بکار شده و در فصل جاری نیز و در نخستین تجربه مربیگری اش در ایتالیا توانسته تیم مولفیا را از سری ب به سری A صعود دهد.

خوآن سی چلو که نزدیک ترین و مورد وثوق ترین مربی در روی نیمکت به ولاسکو محسوب می شود ، آینده روشنی برای والیبال ایران متصور است . وی معتقد است ، والیبال ایران در حال حاضر طی دو سال به درجه ای از اعتبار رسیده که تیم های بزرگی در جهان خواستار بازی کردن با آن هستند و یک نمونه زنده اش همین تیم بلغارستان بود .

با این وجود موقعی که با او از کمبودهای فنی والیبال ایران برای رسیدن به بالاترین سطح والیبال دنیا سخن به میان می آید بدون مکث کردن و خیلی حاضر جواب گفت : « توپگیری و دریافت دو مبحث مهمی است که باید خیلی روی این دو تکنیک کار شود والا بازیکنان ایران از نظر تکنیک های دیگر و بخصوص سرعت چیزی از تیم های برتر دنیا کمتر ندارند ».

وی که پس از شکست نزدیک تیم ملی مقابل بلغارستان صبحت می کرد ، در مورد ضعف دریافت کننده های ایران مقابل سرویس های پرشی بازیکنان حریف گفت : « البته امروز داستان کاملا فرق می کرد . سوکولوف یکی از بهترین زنندگان سرویس در دنیاست و کنترل سرویس های او برای کمتر بازیکنانی در تیم های دیگر دنیا آسان است . مهم این است که به تدریج تیم های ایرانی هم در لیگ برتر به پرورش چنین بازیکنانی همت بگمارند تا در این زمینه ضعف ها به تدریج بر طرف شود ».

منظور پلاسی را متوجه نشدم
سی چلو هنگامی که با این پرسش مواجه شد که چرا پلاسی سرمربی ایتالیایی بلغارستان دلیل انتخاب ایران را شباهت بازی آن با آرژانتین دانست ، با تعجب گفت : « نمی دانم منظور پلاسی از این حرف چه بود ؟ من واقعا ارتباطی نمی بینم. چون ایران ایران است و آرژانتین ، آرژانتین ».

وقتی به او گفتیم شاید دلیلش ناشی از حضور ولاسکو وشما در کادرفنی فنی تیم ایران بوده که او را وادار به چنین اظهار نظری کرده، در پاسخ گفت : « اگر این چنین است. اگر مثلا ولاسکو مربی بلغارستان بود و پلاسی مربی ایران ما باید به شیوه ایتالیایی بازی می کردیم !؟

هموطن ولاسکو در مورد اینکه بازی با بلغارستان تا چه حد باعث کمک کردن به بازیکنان ایران برای شبیه سازی بازی با روسیه شد ، اظهار داشت : « تقریبا روس ها و بلغارها از نظر سبک اجرای والیبال مشابهت زیادی با هم دارند ، ضمن آنکه روس ها با برتری محسوس قهرمان المپیک هستند و بلغارها تیم چهارم المپیک شدند ».

وی در مورد احتمال مربیگری اش در ایران نیز گفت : « بدم نمی آید ولی فکر می کنم که با حضور در تیم ملی درست نباشد و به نوعی باعث دل چرکینی شود. به همین خاطر ترجیح می دهم در آن زمان مربی تیم ملی نباشم . به همین دلیل هم فصل پیش راهی ایتالیا شدم »./آق
برچسب ها: سی چلو ، والیبال ، ولاسکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار