صدر اعظم اتريش با انتقاد از تصميم اتحاديه اروپا مبني بر لغو ممنوعيت صدور سلاح به گروههاي تروريستي مسلح در سوريه ، حل و فصل سياسي بحران را خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رسمي سوريه ( سانا ) ؛ ورنر وايمن از تصميم اتحاديه اروپا درباره لغو ممنوعيت صدور سلاح به مخالفان سوري ابراز نگراني کرد .

پايگاه اينترنتي تلويزيون اتريش ديروز به نقل از وايمن در جلسه هيئت دولت اين کشور اعلام کرد  ارسال سلاحهاي بيشتر ، مشکل را حل نمي کند بلکه بر تنش در اين منطقه مي افزايد.وي از موضع برخي کشورهاي عضو اتحاديه اروپا در خصوص مسلح کردن مخالفان سوري و ناتواني اتريش در جلوگيري  از تصويب اين تصميم ابراز تأسف کرد .

وي همچنين در خصوص ادادپمه حضور نيروهاي اتريشي در بلنديهاي اشغالي جولان به شدت ابراز نگراني و تصريح کرد همه گزينه‌ها قابل بحث و بررسي است ما بايد براي هر احتمالي از جمله عقب نشيني آماده باشيم.

از طرف ديگر يک حزب مخالف دولت اتريش هشدار داد مبادا « سربازان اتریشي در جولان بهاي سياست اشتباه خارجي و امنيتي اتحاديه اروپا را پس از تصميم براي مسلح کردن مخالفان سوري بپردازند».

هاينس فيشر رئيس جمهور اتريش نيز ديروز درخواست کرده بود همه تلاشهاي ممکن به کار گرفته شود تا از حل وفصل سياسي بحران سوريه حمايت شود.

برچسب ها: سوریه ، اتریش ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار