رئیس اداره ساماندهی منطقه یک گفت: از طریق نواحی دهگانه منطقه نسبت به جلوگیری از توزیع مواد دخانی در کیسوکها در سال جاری اقدام می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مسعود سلیمی افزود: با هماهنگی های صورت گرفته با مجمع امور صنفی، صنوف توزیعی و خدماتی اتحادیه توزیع کنندگان و فروشندگان جراید و همچنین مستندات قانونی موجود در خصوص ممانعت کلی از مواد دخانی در کیسوکها از طریق کالاهای جایگزین و دیگر روش های پیشنهادی در بلند مدت که از جمله مفاد قرارداد شهرداری و بهره برداران کیوسکها است مقدر رشد نسبت به جلوگیری از توزیع مواد دخانی اقدام شود.

آیین نامه(ممنوعیت استعمال و عرضه سیگار و سایر مواد دخانی در امکان عمومی) نخستین قانون است که در هفتم آبان سال 1376 بوسیله هیات وزیران و به پیشنهاد وزارت بهداشت تصویب شد، در سال 1385 مسئولان به نتیجه رسیدند که آن آیین نامه 3 ماده ای برای ممنوعیت استعمال دخانیات خیلی چیزها را کم دارد و به همین علت در سال 1385 قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات در 20 ماده وضع کردند تا جای هیچ عذر و بهانه ای برای سیگاری ها و حامیانشان باقی نماند.

سلیمی اظهار داشت: خود داری کامل بهره برداران کیسوکها نمایش هر گونه سیگار در پیشخوان کیوسکها، عرضه سیگار به صورت خورده فروشی، جلوگیری از عرضه هر گونه مواد دخانی به افراد پایین تر از سن قانونی، جمع آوری کلیه لوازم و اقدام مرتبط با مواد دخانی نصب پوستر بر روی بدنه کیسوکها به صورت قابل مشاهده و با مضامین مرتبط در زمینه ممنوعیت تبلیغات و حمایت از دخانیات از دیگر اقدامات در حال اجرا است.

این قانون  در سال 85 مانند قانون قبلی هر نوع تبلیغ و تشویق و تحریک افراد برای مصرف سیگار را ممنوع اعلام کرده است و باقی ماده های این قانون به تخمین جریمه هایی اختصاص دارد که هر چه پیچی کنندگان از آنها باید بپردازند اما هنوز خبری از تغییر آنها و به روز کردشان در دست نیست.

امید است مسئولان بتوانند با وضع قانون های تاثیر گذار در مورد ممنوعیت استعمال دخانیات از ریشه کن کردن این ماده در جامعه خبر دهند./ل
برچسب ها: جلوگیری ، توزیع ، مواد ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار