همزمان با سفر رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری، تونل دوم گردنه رخ در محور ارتباطی استان اصفهان به شهرکرد بهره برداری شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری، در آیین افتتاح این طرح عمرانی، طول تونل دوم رخ را یک هزار و ۵۰۰ متر با راه های طرفین تونل به طول ۱۲ کیلومتر اعلام کرد و گفت: دهانه و ارتفاع این تونل ۷٫۷ متر با عرض ماشین رو ۳۰٫۹ متر است و دو دستگاه تهویه پیش بینی شده است.
علی علیخانی افزود: با بهره برداری از تونل دوم رخ، تونل اول به عنوان مسیر رفت و تونل دوم مسیر برگشت از اصفهان به شهرکرد پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: عملیات اجرایی تونل اول رخ در سال ۸۳ آغاز شد و در سال ۸۷ به بهره برداری رسید و آغاز عملیات تونل دوم که یکی از مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان چهارمحال و بختیاری است از خرداد ۸۸ آغاز شده است.
علیخانی گفت: برای اجرای این طرح، 150 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و آسان شدن رفت و آمد خودروها، برطرف شدن 110 نقطه حادثه خیز، کاهش زمان سفر، صرفه جویی در مصرف سوخت و تسهیل در ارتباط فلات مرکزی با بنادر جنوب از جمله مهم ترین مزیت های احداث این تونل است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری، آسفالت راه روستایی، بیمارستان 24 تختخوابی چلگرد، مرکز بهداشتی درمانی شبانه روزی شلمزار و مرکز بهداشتی درمانی شبانه روزی شهر بن نیز بهره برداری می شود.
وی، از دیگر طرح های آماده بهره برداری این اداره کل در سفر رئیس جمهور را سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی ورزشی ایثارگران و سالن ورزشی چند منظوره مجتمع فرهنگی ورزشی عنوان کرد.
تونل رخ در استان چهارمحال و بختیاری، در فاصله ۱۵ کیلومتری شهرکرد به سمت اصفهان قرار دارد و از سال ۸۷ جایگزین گردنه پرپیچ و خم و خطرناک رخ شده است.
دکتر محمود احمدی نژاد، امروز برای افتتاح 20 طرح در بخش ها مختلف و کلنگ زنی دو طرح عمرانی به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است./س
برچسب ها: تونل ، رخ ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.