مديركل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر از كشف ‏6 تن مواد مخدر در استان سيستان و بلوچستان ‏و هلاكت 5 نفر از سوداگران مرگ در اين رابطه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ سردار عليرضا اكبرشاهي با اعلام اين خبر گفت: مأموران اداره كل اطلاعات سيستان و بلوچستان با اقدامات اطلاعاتي و عملياتي در ارديبهشت ماه امسال موفق به انهدام شش باند قاچاق و ترانزيت مواد مخدر شدند و علاوه بر هلاكت 5 قاچاقچي مسلح، بالغ بر 6 تن انواع مواد مخدر را كشف كردند.
 

وي افزود: در اين عمليات كه در شهرستان‌هاي زابل، سراوان، خاش و سرباز انجام شد، مقدار 4480 كيلوگرم ترياك، 1264 كيلوگرم حشيش و 186 كيلوگرم هرويين كشف شد.
 
به گفته وي، كشف اين ميزان مواد توسط اداره كل اطلاعات استان سيستان و بلوچستان در ارديبهشت ماه امسال در حالي صورت مي‌گيرد كه در فروردين ماه نزديك به دو تن مواد مخدر در آن استان كشف شده بود.
 
مديركل مقابله با عرضه ستاد بيان داشت: به موازات تكميل استحكامات فيزيكي و افزايش استقرار نيروهاي مقابله با عرضه در نواحي شمالي‌تر مرزهاي كشورمان با افغانستان كه قاچاقچيان را به سمت استفاده بيشتر از دالان شمالي و عبور دادن محموله‌هاي مواد مخدر از مسير جمهوري‌هاي آسياي ميانه و مركزي به طرف روسيه و اروپا سوق داده، جريان قاچاق در مسير جنوبي به استفاده از مسير پاكستان و نيز آب‌هاي گرم جنوب گرايش پيدا كرده، به نحوي كه از مجموع شش محموله كشف شده چهار فقره از مسير پاكستان وارد مناطق مرزي كشورمان شده بود.
 
اكبرشاهي گفت: بديهي است مجموع عمليات مذكور كه در راستاي تشديد اقدامات مقابله‌اي بر عليه شبكه‌ها و باندهاي قاچاق و ترانزيت مواد مخدر و تمركز برخورد با قاچاقچيان و اشرار مسلح در طول مرزهاي جنوب شرق كشور صورت مي‌گيرد نقش به سزايي در تمايل شبكه‌ها و باندهاي قاچاق مواد مخدر به استفاده از گستره مسيرهاي دريايي داشته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار