شعبه فرانسوي بانک "يوبي‌اس، UBS" سوئيس به اتهام ترغيب ثروتمندان فرانسوي به فرار مالياتي و باز کردن حساب هاي بانکي در سوئيس، تحت پيگرد قانوني قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس24، يکي از کارمندان سابق بانک "يو‌بي‌اس" در سال 2008 به مسئولان فدرال امريکا اعلام کرد؛ سيستمي درون بانکي براي ترغيب فرار مالياتي وجود دارد.

در همين خصوص در ماه ژوئن همان سال از دفاتر اين بانک در پاريس بازرسي و بانک يوبي اس مجبور شد در همه فعاليت‌هاي خود تجديد نظر کند.

لازم به ذکر است که "استفاني ژيبو" مسئول سابق بازاريابي يوبي‌اس در فرانسه گفت : «پس از اين ماجرا مسئولان مافوق من بارها از من خواستند همه يادداشت‌هاي مکتوب و رايانه اي آرشيو خود را که از سال 1999 در اختيار داشتم، نابود کنم

بر اساس اين گزارش، در اين فايل‌ها اسامي ثروتمندان بزرگ فرانسوي ذکر شده بود که از مشتريان اين بانک به شمار مي رفتند. آنان به ميهماني‌هايي دعوت مي شدند که بانک برگزار مي‌کرد و در اين ميهماني‌ها ثروتمندان تشويق مي‌شدند ثروت‌هايشان را به سوئيس انتقال دهند.

در آن زمان استفاني ژيبو  به مسئولان ارشد بانک هشدار داده بود، اما او به جرم افترا به دادگاه فراخوانده شد و پس از تبرئه شدن از سمت خود اخراج شد.

"آنتوان پيون" نويسنده فرانسوي در کتابي که به تازگي منتشر شده است، يادداشت‌هاي در خصوص فعاليت‌هاي غيرقانوني  بانک منتشر کرده است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: فرار ، مالیاتی ، متهم ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار