"رجب طيب اردوغان" نخست وزير تركيه در نخستين واكنش خود با بالاگرفتن اعتراضات وزدوخورد مردم اين كشور با پليس در شهرهاي "آنكارا، استانبول و ازمير" اظهار داشت به رغم اعتراضات به تغيير كاربري ميدان "نقسيم"اقدام مي‌كنيم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آناتولي، اردوغان همچنين گفت نيروهاي امنيتي به منظور حفظ نظم و آرامش در ميدان تقسيم باقي خواهند ماند. 

وي همچنين مخالفان خود را به دروغ پراكني در راستاي بحراني كردن اوضاع تركيه متهم كرد.

اردوغان در ادامه تاکيد کرد که معترضين "هر چه سريعتر" بايستي به اعتراضات خود پايان دهند. وي در اين باره افزود "به تمام معترضين مي گويم که بايستي فورا به تظاهرات خود پايان دهند." وي در اين باره مدعي شده است "ادامه تظاهرات به بازديدکنندگان ترکيه، شهروندان معمولي عبور و مرور کننده در خيابان و مغازه داران آسيب مي رساند." 

رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه روز شنبه با بي اعتنايي به درگيريهاي پليس اين کشور با تظاهرکنندگان براي دومين روز پياپي در ميدان تقسيم استانبول،  اعلام کرد نظم را به اين شهر باز مي گرداند.

اردوغان در سخناني در تلويزيون ترکيه گفت: پليس روز گذشته نيز آنجا حضور داشت . آنها امروز نيز در آنجا مستقر هستند و فردا نيز آنجا خواهند بود زيرا ميدان تقسيم نمي تواند به محلي براي  وحشي گري هاي تندروها تبديل شود.

نخست وزير ترکيه افزود دولت او اقدامات احتياطي لازم را « براي ابراز اطمينان از امنيت مردم و املاکشان » اتخاذ خواهد کرد. اردوغان از تظاهرکنندگان در استانبول خواست به اعتراضات پايان دهند.

وی خاطرنشان کرد بحران کنوني ساختگي است و هيچ توجيهي ندارد. هدف ما توسعه استانبول است و اين کار را در هر شرايطي ادامه خواهيم داد.

اين درحالي است كه ساعاتي پيش رسانه ها از برخورد شديد نيروهاي امنيتي با معترضان واستفاده اين نيروها از گاز اشك آور در شهر استانبول خبر دادند.

گفتني است طي روزهاي اخير مردم مناطق مختلف تركيه در اعتراض به تغيير كاربري ميدان "تقسيم" استانبول به يك مركز تجاري به خيابانها آمده وبه تظاهرات ضد دولتي دست زدند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار