سيد محمد سادات، استاد حوزه و دانشگاه گفت: رسانه ها با آگاه سازي مردم و بیان اهميت شوراها مي توانند به مردم یاری رسانده تا با ديد بازتري تصميم گيري كنند و نامزد مورد نظر خود را انتخاب كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، سيد محمد سادات، استاد حوزه و دانشگاه به تأثير رسانه ها در فضاي انتخابت تاكيد كرد و گفت: رسانه ها در مقاطعي چون انتخابات دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي و كارآمدي آن را برجسته سازند و در رسانه هاي جمعي مانند صدا و سيما برنامه هايي تدوين شود كه در آن صاحب فكرها و كارشناسان خبره از گروه هاي مختلف شركت كنند و نبايد در اين موضوع تك بعدي عمل شود چون جريان هاي مختلف سياسي داراي رأي هستند و اگر گروه خاصي در اين موضوع بايكوت شود موجب عدم حضور حد اكثري مرد در انتخابات خواهد شد.
 وی اضافه کرد: رسانه ها بايد اهميت شوراها تبيين كنند چون تصميمات شورا در سرنوشت شهر تاثير گذار است و با آگاه سازي مردم در اين زمينه آنها مي توانند با ديد بازتري تصميم گيري كنند و نامزد مورد نظر خود را انتخاب كنند.
 این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انتخابات شوراها نمايش شكل خاصي از دموكراسي است، افزود:معيارهايي كه براي نامزدهاي رياست جمهوري و نمايندگان مجلس وجود دارد با معيارهايي كه براي يك نامزد شوراي اسلامي شهر در نظر گرفته شده تفاوت بسياري دارد و اين موجب مي شود كه از طيف هاي مختلف در اين انتخابت كانديد شوند و هم اكنون در انتخابات پيش رو شاهد نام نويسي بسياري از هنرمندان و بازيگران هستيم.
 سادات ادامه داد: در چنين شرايطي تعصبات قومي، مذهبي و... برجسته مي شود و موجب مي شود آن نتيجه مطلوب حاصل نشود. حتي در انتخابات گذشته برخي افراد به خاطر چاپ عكس هاي آنچناني از خود رأي آورده و منتخب مردم شدند و چنين كسي مي خواهد براي يك شهر تصميم گيري كند و سرنوشت و شئونات مردم به اين فرد سپرده مي شود؛ تصور اينكه چه بلایي سر شهر خواهد آمد سخت نيست.
 وی افزود: دولتمردان بايد مكانيسم شوراي شهر را اصلاح كنند كه از اين نام نويسي طيف گسترده اي كه در اين زمينه تخصصي ندارند جلوگيري كنند.
 سادات با تاكيد بر حسن سوابق كانديداها افزود:كانديداهاي شوراي اسلامي شهر بايد داراي برنامه باشند و بتوانند در زمينه هاي سياسي، اقتصادي و... برنامه ارائه كنند.
 وی در پایان به تأثیر تشکیلات حزبی در انتخابات شورا اشاره کرد و افزود: اگر تشكيلات حزبي در انتخابات شوراي اسلامي شهر وارد شوند، مي توانند كانديداهاي مختلفي با تخصص هاي گوناگون شناسايي كرده و به مردم معرفي كنند و بدين صورت مردم شورايي خواهند داشت با افكار مختلف و افراد متخصص كه مي توانند در سرنوشت شهر خود تاثير گذار باشند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.