نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، دعوت آگاهانه مردم به حضور در صحنه انتخابات و انتخاب اصلح را از رسالت های روحانیان دانست.

حجت الاسلام محمدعلی نکونام، در گردهمایی روحانیان حوزه های علمیه استان چهارمحال و بختیاری در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد از منش و اخلاق بنیانگذار جمهوری اسلامی به عنوان چراغ راه آیندگان یاد کرد و گفت: راه حضرت امام خمینی(ره) برای همیشه چراغ راه ملت ایران و آزادی خواهان جهان است، چرا که آن حضرت پرورش یافته محضر قرآن بود و چیزی جز دین از مردم طلب نمی کرد.
وی، با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور در 24 خرداد ماه افزود: چشم فتنه به هیچ عنوان کور نمی شود و دشمنی های بدخواهوان با ملت ایران تمامی ندارد.
حجت الاسلام نکونام تاکید کرد: برخی افراد از موقعیت کنونی کشور، سوء استفاده می کنند و با همنوایی با دشمن، خواسته یا ناخواسته موضوع داغ نبودن تنور انتخابات را مطرح می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد یادآور شد: روحانیان نیز باید با درک شرایط حساس کنونی کشور و بالا بردن سطح معلومات و اطلاعات خود، حیله های دشمن را شناسایی کرده و مردم را از آن باخبر کنند.
وی، با گرامیداشت قیام 15 خرداد و سالروز رحلت امام خمینی(ره) افزود: زمانی می توانیم حق امام خمینی(ره) را ادا کنیم که به نظام و کارگزاران آن لباس دین بپوشانیم.
حجت الاسلام نکونام تصریح کرد: عالم واقعی کسی است که زبان فعلش فعال باشد یعنی صداقتش، رفتارش، برخورد و منشش با مردم سخن بگوید.
امام جمعه شهرکرد، با اشارخ به این که روحانیان، متولی فکر و اخلاق مردم هستند گفت: به یقین روز قیامت ما پاسخگوی بسیاری از نیازهای فکری، دینی و عقلی مردم هستیم و این پاسخگویی تنها به بیان نیست.
وی، روحانیان را از نازیبایی رفتاری و گفتاری بر حذر داشت وافزود: توصیه به شما این است که اگر می خواهید نقش خود را به خوبی در جامعه ایفا کنید، با همدیگی همدل و همصدا باشید.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام، مطالبه گری را از دیگر رسالت مهم یک طلبه دینی عنوان کرد و یاداور شد: زندگی همراه با سختی به معنای مطالبه گر نبودن نیست./س
برچسب ها: انتخابات ، مردم ، رسالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.