سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس به شهر لجستیکی کالا در خلیج فارس تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس ؛ استیری گفت: با اتمام عملیات اجرایی این طرح ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر هرمزگان سالانه از 100 میلیون تن به 200 میلیون تن افزایش می یابد.

وی کاهش 40 درصدی قیمت تمام شده کالاها، توسعه صادرات مجدد ، افزایش تزانزیت و ترانشیپ ، رونق بانکرینگ ،احداث ترمینالهای لجستیک و کانتینر و سیلوی غلات را مهمترین مزایای شهر لجستیکی بندر شهید رجایی عنوان کرد .

استیری هم چنین از ساخت15 ترمینال کانتینری و نفتی در 80 هکتار اراضی پشتیبانی مجتمع بندری شهید رجایی خبر داد

وی گفت : احداث این ترمینال ها با سرمایه گذاری 460 میلیارد ریال در حال انجام است و هم اکنون بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به اینکه توسعه ی پس کرانه های این مجتمع بندری در دستور کار سازمان قرار دارد، افزود : علاوه بر ساخت و ساز های موجود 2 هزار و 400 هکتار زمین نیز برای ایجاد شهر لجستیکی کالا به اراضی پشتیبانی این بندر افزوده شده است.

استیری افزود : از ابتدای سال تاکنون بیش از یک هزار و 200 کشتی های اقیانوس پیما را در این مجتمع بندری تردد داشت که نسبت به مدت مشابه پارسال 5درصد افزایش داشته است.

وی گفت : این کشتی های شامل کشتی های نفتکش ، کانتینری ، کالاهای عمومی و فله بر است ./ب

برچسب ها: مجتمع ، رجایی ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.